Cursa din Australia din 2017

Se tot vorbeste de ceva vreme deja in lumea Formulei 1 despre existenta spectacolului din cursa sau de lipsa lui. Adica daca vor mai fi depasiri sau nu in cursa, datorita apasarii aerodinamice foarte mari care ar duce la o insiruire a masinilor pe circuit, dat fiind si faptul ca aerul din spatele lor va fi unul mult mai turbulent decat cel creat pana acum, facand si mai dificila depsirea.

Ne vom da si noi cu parerea: vor mai fi depasiri.

Mai putine pe linile drepte, dar s-ar putea sa vedem mai multe pe viraje si nu doar datorita indraznelii pilotului din spate ci si datorita faptului ca pilotii urmariti vor gresi pe viraje. Vor gresi si in urma oboselii de a tine o masina ca aceasta pe trasa ideala timp de 50 sau 80 de tururi. Alt factor care ar trebuii sa duca la depasiri ar fi si faptul ca mâna pilotului va conta mult mai mult, decat in anii trecuti. Acest lucru este simplu de observat daca comparam timpii obtinuti de piloti in calificari si ne referim la cei ce fac parte din aceasi echipa. Unii se vor dapata si se vor apropia de proprii colegi pe parcursul sezonului dar altii nu si nu este exclus sa vedem chiar si piloti schimbati in timpul anului 2017.

Mai jos gasiti si pneurile pe care fiecare pilot le are disponibile in cursa de maine.

In principiu – daca nu vor creste temperaturile foarte mult – mâine majoritatea pilotilor vor opta pentru o strategie cu o singura oprire.

Ca o prima impresie pe viu, pilotii sunt incantati de cum merg masinile in viraje, admitind totusi ca este foarte dur pentru corp si pentru componentele masinilor presiunea la care sunt supusi. Iar inginerii si analistii afirma ca au fost momente in care forta laterala asupra corpului uman s-a apropiat foarte mult de 8G pe anumite viraje.

Nu sunt excluse maine nici abandonurile spectaculoase. La cel mai inalt nivel.

Daniel Ricciardo a fost nevoit sa schimbe cutia de viteze de la masina asadar el va pleca de pe pozitia a XV-a a grilei de start. Sa vedem cat de greu sau de usor va reusi sa depaseasca australianul pilotii si masinile mai lente din fata sa.

Alt lucru de urmarit este startul cursei. Nu doar de urmarit fiindca este poate cel mai palpitant moment al cursei ci si datorita noi proceduri de la start. Aici lucrurile se prezinta din nou incerte. Unii zic ca startul va depinde si mai mult de pilot decat a depins anul trecut, altii insa ca va fi mai simplu deoarece acum au acces la o pedala de ambreiaj cu care pilotii vor putea controla mai bine plecarea de pe grila.

Ricciardo va pleca de pe linia boxelor daca va reusi sa plece.

A plecat Ricciardo dupa doua ture insa a abandonat pe parcurs, la fel ca alti 6 piloti printre care Alonso ce a fost pana in ultimele 3 ture in puncte.

Sebastian Vettel a castigat cursa pentru Ferrari, dupa ce sezonul trecut echipa italaiana nu a reusit nici o victorie.

Cursa plictisitoare, insa prin prisma faptului ca avem un alt castigator decat Mercedes si acesta este un pilot Ferrari, probabil ca exista o oarecare incantare in lumea Formulei 1.

Rezultatul final al cursei:

Clasare Nr Pilotul Echipa Tururi Durata Puncte
1 5 Sebastian Vettel Ferrari 57 1:24:11.672 25
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 57 +9.975s 18
3 77 Valtteri Bottas Mercedes 57 +11.250s 15
4 7 Kimi Räikkönen Ferrari 57 +22.393s 12
5 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 57 +28.827s 10
6 19 Felipe Massa Williams Mercedes 57 +83.386s 8
7 11 Sergio Perez Force India Mercedes 56 +1 lap 6
8 55 Carlos Sainz Toro Rosso 56 +1 lap 4
9 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 56 +1 lap 2
10 31 Esteban Ocon Force India Mercedes 56 +1 lap 1
11 27 Nico Hulkenberg Renault 56 +1 lap 0
12 36 Antonio Giovinazzi Sauber Ferrari 55 +2 laps 0
13 2 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 55 +2 laps 0
NC 14 Fernando Alonso McLaren Honda 50 DNF 0
NC 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 46 DNF 0
NC 18 Lance Stroll Williams Mercedes 40 DNF 0
NC 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 25 DNF 0
NC 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 21 DNF 0
NC 30 Jolyon Palmer Renault 15 DNF 0
NC 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 13 DNF 0

 

 

2 comentarii

  1. Post By victor L

    Cu precizarea ca din cauza de schimbare de ora, am pierdut primele 34 de ture. Probabil cele mai importante.
    In rest, felicitari invingatorului.
    Si o oaza in pustiul de rezultate pentru calutul cabrat.
    „Razboiul” e lung.

  2. Post By Johann

    Depășiri doar la plutonul de mijloc, in rest, plictiseala. 27 de tururi faci cu cea mai slaba compoziție, o sa ne plictisim, dacă nu le iau foc motoarele. Cursa a fost câștigată din prisma strategiei care a funcționat la limită după o eternitate, Mercedes au cea mai buna mașina, sincer îmi pare rău pentru Rici si chiar Alonso, cand începi cu stângul, se termina dezastruos, in rest numai bine.

Comments are closed.