Rosberg câştigă cursa din Austria!

Invitam cititorii F1 Manager la o dezbatere si venim cu urmatoarele intrebari:

Care anume a fost cazua pentru care Williams si ceilalti competitori au fost asa de aproape de Mercedes in Austria? De ce Hamilton a gresit? De doua ori. Cum va reactiona Hamilton la presiunea care se afla pe umerii sai?

Care e cauza pentru care Vettel este asa de lent in continuare? Ce va fi in cursa maine? Poate Alonso sa profite? Va obtine maine Williams victoria?

Nico Rosberg a raspuns deja lui Lewis pentru atitudinea acestuia din Monaco si spune ca derapajul colegului sau de echipa l-a costat prima pozitie fiindca a fost in spatele sau si a fost nevoie sa incetineasca.

F1 Manager: Mercedes-ul a fost mai rapid clar doar pe al doilea sector si acolo doar prin Lewis Hamilton, pe celelalte sectoare timpii au fost foarte apropiati. Oare linile drepte scurte sa fie cauza pentru care Mercedes nu a triumfat si nu doar ca nu a triumfat ci ca si si celelalte echipe de varf au fost mult mai aproape de ei. Ferrari, Red Bull si McLaren in jumatate de secunda.

Daca ne uitam si la viteza maxim din calificari pe locul 1 se afla Felipe Massa cu 327,5km/h, urmat fiind de Bottas (323,1km/h) si Perez (322,7km/h). Hamilton de abea pe locul 4 cu 321,4km/h, iar Rosberg a avut viteza maxima de 320km/h, de abea pe locul 7 in spatele lui Hulkenberg.

14:43 Felipa Massa spune ca nu va fi usor sa bata Mercedesul astazi dar ca va incerca

14:45 Toto Wolff directorul Mercedes a spus ca nu au gasit nimic neinregula masina lui Hamilton si ca probabil acesta a franat tarziu si agresiv si a pierdut controlul.

14:49 Kevin Magnussen de la McLaren spune si el ca are sanse bune in aceasta cursa.

14:50 Marco Matiacci, directorul Ferrari spune ca va fi o cursa foarte grea… acesta e discurcul Ferrari de 5 ani.

14:51 Christian Horner declara ca temperatura este mai ridicata decat ieri si ca utilizarea pneurilor va fi cruciala si azi ei alearga impotriva tuturor nu doar a unei echipe sau doua.

14:52 Valtteri Bottas spune ca limitarea astayi e data de pneurl spate stanga si ca in urma lui va veni si Hamilton.

Romain Grosjean pleaca de la boxe!

Button, Maldonado pleaca pe pneurile de compozitie usoara, alaturi de pilotii Marussia si de Ericsson pilotul Caterham. Ceilalti piloti pleaca cu pneurile superusoare.

15:03 Start in cursa austriacă!

Vettel se retrage la jumatatea cursei ca urmare a unei probleme tehnice.

Abandon pentru ambele masini Toro Rosso.

Poy Nr Pilotul Echipa Tururi Timpul Start Punctajul
1 6 Nico Rosberg Mercedes 71 1:27:54.976 3 25
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 71 +1.9 secs 9 18
3 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 71 +8.1 secs 2 15
4 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 71 +17.3 secs 1 12
5 14 Fernando Alonso Ferrari 71 +18.5 secs 4 10
6 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 71 +28.5 secs 15 8
7 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 71 +32.0 secs 6 6
8 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 71 +43.5 secs 5 4
9 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 71 +44.1 secs 10 2
10 7 Kimi Räikkönen Ferrari 71 +47.7 secs 8 1
11 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 71 +50.9 secs 11
12 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 70 +1 Lap 13
13 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 70 +1 Lap 16
14 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 70 +1 Lap 22
15 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 69 +2 Laps 18
16 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 69 +2 Laps 19
17 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 69 +2 Laps 21
18 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 69 +2 Laps 20
19 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 69 +2 Laps 17
Ret 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 59 +12 Laps 14
Ret 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 34 +37 Laps 12
Ret 26 Daniil Kvyat STR-Renault 24 +47 Laps 7

 

9 comentarii

  1. Post By daniel

    Secretul succesului Williams este dat de etajarea cutiei de viteze. Au treptele de viteza alese foarte scurt, cel mai scurt dintre cei echipati cu motoare Mercedes. Astfel ajung la viteze maxime mai repede dar nu mai au o apasare si tractiune buna in curbele lente.
    De ce au fost celelalte echipe atat de aproape de Mercedes? Pentru ca circuitul nu are decit 9 viraje, nici acelea prea dificile, nu are nici o sicana care sa puna probleme mai deosebite. Circuitul este prea scurt ca sa poata da diferente semnificative intre piloti si monoposturi.
    Daca poate ALO sa profite si sa ajunga pe podium … teoretic oricine din primii 10 au sanse sa castige cursa. Cursa e lunga, strategia va fi foarte importanta din nou. Dar nu determinanta. Interesant este ca Ferrari au efectuat multe ture cu ambele tipuri de pneuri ca sa ajunga la temperatura oprima de functionare. Daca asta va insemna si o degradare mai lenta a pneurilor vor avea de castigat.
    Din punctul meu de vedere Lewis nu a gresit in Q3 la ultima tura. Cred ca a fost defectiune tehnica a monopostului. Cum pleaca de pe locul 10 prevad ca va impinge totul la limita pentru a ajunge cat mai repede in spatele lui Rosberg. Nu isi poate permite alte pierderi semnificative de puncte fata de Nico.

    Sa vedem o cursa frumoasa, cu multe depasiri si dueluri toata la roata.

  2. un weekend bun, lucrurile s-au intamplat asa cum m-am asteptat, Bottas din nou il depaseste pe Massa la boxe, nu stiu ce team are Massa dar asta deja e ingrijorator, in fiecare cursa lucreaza mai prost decat teamul lui bottas. P4 la asta m-am asteptat, e bine si asa.

    1. Post By daniel

      Slabuta cursa ca si spectacol. Cei de la Williams au dat impresia ca au acelasi ritm cu Mercedes dar au gresit de doua ori intrarea la boxe pentru ambii piloti. Pacat, putea fi o zi mare pentru ei.
      La ultimul schimb Botas era la cca o secunda de Rosberg ia Hamilton era in spatele lui. A schimbat ultimul dintre cei trei si a iesit in spatele lui Lewis cu peste doua secunde. Mare pacat!

  3. Post By Viorel Cristian

    Mercedes iși bat joc de Hamilton:
    Pit 1: Ros 2.6s Pit2: Ros 3s
    Ham 3.5s Ham 4s
    Aproape 2 secunde l-au ținut la boxe! Ce să mai…
    Felicitări celui mai bun pilot din cei fără motor Mercedes: Alonso!

    1. Post By F1 Manager

      Nu este chiar asa. Hamilton nu se pozitioneaza cel mai bine la boxe lucru care duce la pierderea unei secunde. Cel putin in unul din cele doua cazuri de astazi aceasta a fost cauza. Oricum, el a facut o cursa foarte buna.

  4. Post By F1 Manager

    Au urmatoarea explicatie opririle mai lente ale lui Hamilton: prima data Lewis s-a oprit departe de semnele de la boxe. Si la al doilea a ramas blocata roata fiindca discul de frana a fost avariat.

    1. Post By Viorel Cristian

      Unde scrie asta? Aș vrea și eu sursa de informație, că azi totul e posibil ;)

      1. Post By F1 Manager

        Asta a declarat insusi Lewis Hamilton: „They had some problem with my left-front wheel on one of them and I think on the first one I was a little bit long,”

    2. Post By Viorel Cristian

      Așa deci e doar o părere personală, domnule manager, nu rezultatul unei analize făcute de experți în domeniu. ;)

Comments are closed.