Cursa din Shanghai, China – Hamilton, Rosberg, Vettel, Raikkonen şi Massa!

Hristos a Înviat!

Poate ca in cursa din China nu vom avea o lupta intre doua echipe la victorie la fel ca in cursa precedenta, desi timpii obtinuti de Ferrari in lungimile de cursa parcurse in antrenamente au aratat din nou mai bine. Insa vom avea o lupta foarte interesanta in cadrul echipelor si intre echipele de la mijlocul clasamentului. Si poate chiar si intre Ferrari si Williams si Williams si Daniel Ricciardo.

Pe hartie o strategie cu 3 opriri este mai rapida cu o secunda insa in acest caz ai sanse mai mari de a ramane blocat in trafic asa cum a fost cazul in cursele anterioare, dar pe de alta parte iti lasa o mai mare marja de manevra in cazul unor situatii neprevazute cum ar fi intrarea masinii de siguranta pe circuit, lucru destul de probabil in China. Cea mai rapida strategie ar fi plecare pe pneurile usoare, schimbare tot pe usoare in turul 10, apoi trecerea pe pneurile medii in turul 25 si ultima schimbare tot pe medii in turul 43.

In practica insa, cea mai aleasa strategie va fi una cu doua opriri, plecare pe usoare, schimb tot pe usoare in turul 12 si apoi pe medii in turul 27 si ramas pe ele pana la finalul cursei, turul 56.

Interesant de urmarit si ce vor face cei de la Mercedes si Ferrari care vor merge pe strategii diferite, masinile Ferrari intelegandu-se foarte bine cu pneurile medii atat ca si timpi obtinuti cat si ca si conservare; pe cand Mercedes a obtinut mai mult de la cele usoare, dar doar ca si viteza, nereusind sa le pastreze in conditii bune mai multe tururi.

Startul este de urmarit desigur, stiut fiind ca Vettel pleaca de pe partea curata a grilei, chiar din spatele lui Hamilton, iar Rosberg are un start mai ezitant de obicei. Chiar din spatele germanului pleaca Massa care are starturi foarte reusite si de pe partea curata Bottas ce are o mana rece si fiind pe aceasi linie cu compatriotul sau Kimi Raikkonen pot crea tensiune in primele tururi.

8:44 Bernie a declarat ca multe lucruri se intampla acum in intalnirile cu sefii echipelor si ca incearca sa le separe pe cele bune de cele rele.

8:45 Horner, directorul Red Bull se uita la monopostul Ferrari si a spus ca abordarea acestora la aripa fata este speciala si ca spera sa le faca viata grea celor de la Williams, in timp ce Daniel Ricciardo este la al treilea motor folosit din acest an.

8:48 Toto Wolff, directorul Mercedes a afirmat ca cei de la Ferrari pot sta mai mult pe pneuri dar ca ei sunt mai rapizi si ca spera ca vor sta in fata lor.

8:49 Fernando Alonso a spus ca spera sa poata lupta cu cei de la Force India in cursa dar ca obiectivul lui astazi este sa termine cursa.

8:51 Alan Permane de la Lotus a spus ca pentru ei este o veste buna faptul ca astazi este mai cald decat vineri fiindca era o mica problema pentru ei aducerea pneurilor in temepratura.

Singurii piloti ce pleaca in cursa cu pneurile medii sunt Sains de la Toro Rosso si Danil Kvyat de la Red Bull. Iata ca unele echipe au decis sa mearga pe strategii diferite.

9:03 Start in cursa!

Primul abandon din cursa, Nico Hulkenberg care a spus prin radio ca ceva rau s-a intamplat cu masina.

Lui Danil Kvyat i-a luat foc motorul in turul cu numarul 17.

Carlos Sains a treilea abandon al cursei, datorat cutiei de viteze. Nu, acesta reuseste sa reporneasca si continua cursa.

Raikkonen a fost chemat la boxe desi mergea cu 0,8 secunde mai rapid pe tur decat colegul sau care tocmai a schimbat pneurile. De ce???

Si din pacate nu vom vedea lupta dintre pilotii Ferrari, fiindca un alt motor Renault a cedat, cel al lui Verstapen si cursa se va termina sub incidenta masinii de siguranta.

Primele puncte pentru echipa Lotus in acest sezon, obtinute prin Romain Grosjean clasat pe locul 7.

Poz Pilotul Echipa Diferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 1h39m42.008s
2 Nico Rosberg Mercedes 0.714s
3 Sebastian Vettel Ferrari 2.988s
4 Kimi Raikkonen Ferrari 3.835s
5 Felipe Massa Williams/Mercedes 8.544s
6 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 9.885s
7 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 19.008s
8 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 22.625s
9 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 32.117s
10 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1 Lap
11 Sergio Perez Force India/Mercedes 1 Lap
12 Fernando Alonso McLaren/Honda 1 Lap
13 Jenson Button McLaren/Honda 1 Lap
14 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1 Lap
15 Will Stevens Marussia/Ferrari 2 Laps
16 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 2 Laps
17 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 4 Laps
Pastor Maldonado Lotus/Mercedes Retirement
Daniil Kvyat Red Bull/Renault Retirement
Nico Hulkenberg Force India/Mercedes Retirement

 

3 comentarii

  1. Speram la ceva mai mult spectacol in cursa asta…

    1. Si eu speram…. era aproape sa adorm :) Daca intra Safety Car-ul prin turul 45 poate mai vedeam ceva spectacol.

  2. Post By daniel

    Pana la urma in cursa s-a dovedit exact contrarul: Merc au fost mult superiori pe pneuri medium celor de la Ferrari. Italienii au fost mai aproape doar in primul stint pe soft.
    Un weekend incredibil pentru Lewis. A castigat tot ce se putea: trei antrenamente, calificari, cursa si cel mai bun timp. Colegul Nicusor are la ce sa se gandeasca pana saptamana viitoare.

Comments are closed.