Ferrari și piloții germani

Piotii germani care au pilotat pentru echipa italiana Ferrari pana acum sunt foarte putini insa ambii au lasat amintiri imposibil de sters pentru ceea ce au facut pe pista precum si in afara ei.

Pe Michael Schumacher il avem in minte imediat, omul care a adus Ferrari la cea mai mare glorie din istoria sa si pe care lasand-o se zbate dupa 8 ani in mediocritate. Desigur daca nu tinem cont de anii 2007 si 2008 in care – din inertie – am spune noi acestia au mai avut o masina competitiva.

Michael Schuamcher a castigat 5 titlui mondiale cu echipa italiana in anii 2000, 20001, 2002, 2003 si 20004. Fiind la un pas de primul titlu la Ferrari si al treilea din cariera in 1999, an in care si-a rupt piciorul intr-un accident suferit la Silverstone, cursa pe care cu un an in urma a castigat-o pe linia boxelor.

Al doilea pilot german ce a pilotat pentru Ferrari, un nume uitat de cei mai multi este germanul Wolfgang von Trips care a pilotat pentru echipa italiana intre anii 1956 si 1961, din cele 27 de starturi pe care le-a luat in F1, in 25 a alergat pentru Ferrari.

La penultima cursa a sezonului 1961, Von Trips avea titlul aproape in buznar (33 de puncte) si colegul sau Phil Hill care era pe locul 2 avea doar 24 de puncte. Aducem la cunostinta cititorilor ca in 1961 se ofereau pentru victorie doar 9 puncte. In primul tur al a cursei de casa a scuderiei desfasurata pe circuitul de la Imola, Von Trips s-a acrosat cu Jim Clark si a iesit in decor masina sa omorand 15 spectatori. El a fost aruncat din masina si a murit in momentul impactului.

Cursa a continuat si colegul sau Phil Hill a castigat cursa si campioantul din 1961, desi la ultima cursa din sezon (in SUA) Ferrari nu a participat. Cu toate acestea italieni au castigat si titlul constructorilor in fata celor de la Lotus-Climax si Porsche.

Dumnezeu sa il odihneasca pe Von Trips, un mare campion uitat.

Sebastian Vettel va fi doar al treilea pilot german care va pilota pentru Ferrari.

Va avea Sebastian Vettel (deja cu 4 titluri mondiale in buzunar) motivatia, rabdarea si tenacitatea predecesorului si modelului sau din copilarie: Michael Schuamcher? Va reusi sa mobilizeze echipa in jurul sau si sa dezvolte masina din punct de vedere mecanic ca si marele german aflat acum pe patul de suferinta? Greu de spus si mai ales greu de crezut.

Daca insa italienii vor veni in 2015 sau 2016 cu cea mai buna masina, cu siguranta Vettel a aratat ca stie sa castige curse si campionate cu o masina bine echilibrata. Greu de imaginat insa ca va fi realizata aceasta cu ‘noua’ conducere a celor de la Ferrari.

Insa cui ii este dat sa stie viitorul? Asa ca timpul le va lamuri pe toate, cumva, candva.

 

 

 

 

2 comentarii

  1. Pai anul viitor dezvoltarea motoarelor este blocata asa ca Ferrari un va putea emite pretentii fata de monoposturile Merc la care s-ar putea sa se adauge si Honda (au avut un an in plus ca sa dezvolte motorul, posibil si monopostul pentru 2015). Peste doi ani va putea si Ferrari sa dezvolte motorul dar si ceilalti.
    Fara un motor puternic totul este de prisos. Daca pe linia dreapta nu poti sa-l depasesti pe cel aflat in fata ta nu mai avem cum sa vorbim de curse de masini. Pe linia dreapta nu te ajuta mai deloc aerodinamica. E nevoie de forta bruta de la motor.
    Personal nu cred ca Ferrari a facut o alegere buna tinind la echipa un pierzator in 2014 (Kimi) si aducand un alt pierzator fata de colegul lui de echipa. Doi looseri intr-o echipa? Si sa ai pretentii sa castige? Imposibil!

  2. pentru ferrari, nici 10 ani nu sunt deajuns, vetel l-a avut pe adrian newey in spate, un webber care era tras pe dreapta ca sa castige copilul, anul acesta i s-a luat bomboana i se vede ce bun e, pe la mijloc, kimi a c-am ruginit, slab randament, parca era o vreme cu hakinnen, montoya, kimi, shumi, jale , ce mai

Comments are closed.