Surse apropiate de compania Pirelli au relevat faptul ca Federatia Internationala de Automobilism este de acord cu schimbarile necesare asupra pneurilor dar numai pentru a preveni decopertarea lor, lucru care s-a intamplat de cateva ori pe pneurile spate ale monoposturilor.
Aceleasi surse au spus si ca FIA a comunicat companiei Pirelli ca nu sunt de acord de a se face modificari asupra pneurilor pentru a reduce numarul de opriri sau pentru a evita degradarea lor actuala. Si rezolvarea problemelor nu inseamna o trecere la pneurile de anul trecut.
Federatia se bazeaza pe articolul 12.6.3 din regulamentul tehnic care a fost vehiculat si de anumite echipe prin fata celor de la Pirelli si care ridica semne de intrebare legate de legalitatea modificarilor pneurilor in timpul sezonului. „Specificatia pneurilor va fi stabilita de FIA nu mai tarziu de 1 Septembrie sezonul precedent. Odata stabilita, specificatia pneurilor nu se va schimba in timpul campionatului fara acordul tuturor echipelor care concureaza” spune articolul mentionat mai sus.
Alta clauza din regulament ne spune ca schimbari ale pneurilor pot fi facute de catre producatorul de pneuri si de insarcinatii tehnici daca pneurile sunt „nepotrivite din punct de vedere tehnic”, insa FIA nu considera ca in acest moment se poate recurge la acest argument.
Sursa a confirmat pentru Autosport: „discutiile intre FIA si Pirelli sunt in derulare in ceea ce priveste decopertarile care au avut loc si se fac schimbari ca sa previna aceste lucruri din nou. Aceste discutii nu includ si subiectul degradarii lor sau al numarului de opriri la boxe”.
Paul Hembery, directorul Pirelli a spus Vineri pentru Autosport: „haide sa asteptam si sa vedem ce schimbari se vor face, insa noi facem tot ce putem ca sa minimizam ceea ce va fi diferit”.
Sint doua echipe mari si late care altceva nu fac zi de zi decit sa critice degradarea pneurilor: RBR si Mercedes. Niciodata nu am vazut comentarii despre pneuri de la Ferrari, Lotus sau echipe cu pretentii dar carora nu le merge bine anul acesta gen McLaren, ForceIndia, Williams, Sauber. De ce sa se faca modificari doar pentru cele doua echipe ? Decopertarea pneurilor e o problema care trebuie rezolvata la fel cu ar fi trebuit rezolvata anul trecut fragilitatea la impacturi minore (dezumflare). Anul trecut nu s-a modificat nimic. Anul asta va fi altfel ?
in 2011 parca nu criticau asa mult cei de la RBR…. asa imi aduc aminte, dar nu-i sigur. :)