„Formula 1 nu va fi departe de GP2 din 2014” – Schmidt Auto Motor und Sport

Michael Schmidt corespondentul Auto Motor und Sport a dezvaluit stirea ca Bernie Ecclestone face in continuare presiuni ca rotatiile motoarelor turbo de anul viitor sa creasca de la 12.000 la 15.000 asa acum era de fapt prevazut initial. Insa Schmidt spune ca este foarte putin probabil ca producatorii sa schimbe acest lucru acum.

Aceasta fiindca rata in care poate fi consumat combustibilul este prin regulament stabilita la maxim 100kg pe ora si astfel fiecare masina are doar 135 litri pe cursa, iar dezvoltarea actualelor motoare este prea avansata ca Mercedes, Ferrari si Renault sa mai poate schimba rata consumului de carburant chiar daca FIA ar schimba regulamentul.

Si batranul Bernie mai are o problema; pe langa acest lucru la anul vor surevni si schimbarile de aerodinamica care in efectul lor cumulat cu consumul de carburant redus duc – spun expertii – la o crestere a timpului pe tur cu circa 5 secunde. F1 Manager a prezentat deja in analiza sa faptul ca acum monoposturile de Formula 1 sunt mai lente cu aproximativ 10 secunde pe tur fata de acum 7 ani, iar daca mai adaugam inca circa 5 secunde insemana ca o masina va fi mai lenta din 2014 cu circa 17% fata de acum 7 ani si cu circa 22% fata de acum 15 ani.

Insusi cunoscut expert mai sus mentiona spune: „Formula 1 nu va fi departe de GP2 si Seria Mondiala Renault„.

Echipele mici au parte si de o alta ingrijorare, fiindca se pare ca la anul vor plati circa 22 milioane euro pentru motoare pentru un an de zile fata de aproximativ 10 milioane euro cat platesc in prezent. Niki Lauda spune ca daca perioada contractuala este mai lunga costul motoarelor furnizate este mai mic si pana la urma ii va costa pe clienti ca si in prezent. Sauber a declarat saptamana trecuta in Shanghai ca nu poate plati pretul de 20 milioane euro pentru motoarele Ferrari si ca se uita dupa alternative. Se inmultesc astfel zvonurile cum ca incepand cu anul 2015 McLaren si Sauber vor avea motoare Honda, desi se pare ca producatorul japonez a dorit sa se concentreze doar pe o singura echipa insa Jean Totd a dorit ca sa fie un echilibru intre producatori.

F1 Manager: ramane de vazut ce va mai ramane la anul din Formula 1, oricum in prezent a ramas foarte putin fata de ce era acum 10-20 de ani F1.

 

 

 

Un comentariu

  1. Post By daniel

    In analiza dvs ati emis cateva lucruri: in primul rand in anul 2004 la care faceti referire monoposturile erau realimentate in timpul cursei. Deci din start greutatea monoposturilor era mai mica decit in prezent. In 2004 pe monoposturi erau montate ESP,ABS si alte bazaconii care ajutau pilotii sa scoata timpi mai buni. Pe actualele monoposturi asa ceva nu mai exista. O alta chestie interesanta referitor la China 2004 e ca Schumi a scos 1:32.238 in cursa dar in calificari cel mai bun timp a fost a lui Rubens Barrichello (tot Ferrari) 1:34.012. Aici daca comparam timpul lui Hamilton din 2013 1:34.484 cu cel al lui Rubens din 2004 e clar ca diferenta e cel putin ciudata.
    Comparte intre timpul de cursa al lui Scumi si al lui Vettel din 2013 nu isi mai are rostul. Sint 4 secunde in plus deja !
    Regulamentele care sint in vigoare in F1 nu ajuta cu nimic dezvoltarea. Pe vremuri ce se dezvolta in F1 in multe cazuri ajungea ulterior pe masinile de serie. Si sint multe dezvoltari care chiar sint importante (ABS,ESP de exemplu). Pana la urma F1 ar trebui sa fie un sport in care pilotii sa mearga la maxim nu sa aiba grija de pneuri ca sa poata termina cursa.

Comments are closed.