Sambata dupa calificarile de la Spa, fiind suparat ca nu a reusit o clasare mai bune decat pozitia a 8-a in timp ce colegul sau Jenson Button a obtinut prima clasare, Lewis Hamilon a spus ca utilizarea unei aripii fata model mai vechi a dus la acest lucru si nu pilotajul sau.
Ca sa isi intareasca spusele el a publicat pe o retea media on-line date cu caracter confidential legate de telemetria masinii. Ce este telemetria masinii? Este un sistem de monitorizare a tuturor componentelor electronice (sau a celor mai importante) montate pe masina de Formula 1.
Explicatia desenului postat de Hamilton:
Culoarea purpurie de sus arata numarul de rotatii pe minut al motorului.
Culoare rosie intrerupta arata graficul evolutiei treptelor de viteze utlizate de pilot la un moment dat. Un pas in jos inseamna o schimbare a vitezei in jos si una in sus inseamna schimbarea vitezei intr-o treapta superioara. O masina de Formula 1 are 7 trepte de viteza. Este interesant de observat ca micile fluctuatii care sunt cauzate de schimbarea treptei cand turatia motorului scade sunt foarte mici.
Culoarea albastra arata modul in care pilotul manevreaza volanul si aici ceilati pilotii vor vedea si intelege foarte bine stilul lui Hamilton fiind interesant de urmarit particularitatile fiecarui pilot in parte. Linia in sus arata viraj la drepata si in jos viraj la stanga.
Culoarea rosie lineara masoara acceleratia masinii pilotate. Acceleratia maxima este atinsa cand marcajul atinge linia plata de sus.
Linia neagra arata viteza masinii. Aici informatia interesanta vine daca se studiaza virajele de viteza medie, unde se vede daca pilotul este unul agresiv si intra brutal in viraj sau are un stil mai fin de pilotaj ce prefera o intrare mai lenta in viraj pentru a castiga o iesire mai buna.
Culoarea purpurie de jos arata utilizarea franei.
Telemetria arata nu numai informatii legate de turul parcurs ci si informatii sensibile cum ar fi inaltimea masinii McLaren. Postarea sa de Sambata continea acronime ce desemnau cuvinte obscene pe care ulterior le-a inlocuit si ieri le-a sters la cererea echipei. Echipa a spus ca nu a avut probleme cu postarile sale legate de arpia fata folosita ci de poza telemetriei masinilor.
Desenul mai arata cum Hamilton a intrat cu un deficit de numai 0,1s in Eau Rouge comparativ cu Jenson dar a pierdut pana la finele liniei drepte Kemel 0,6s fata de Button, lucru considerat imposibil de Hamilton in conditii normale. Si aici ii dam dreptate.
Christian Horner a spus ca aceste date vor fi studiate cu interes de toti inginerii din lumea Formulei 1 si ca daca pilotii sai ar fi facut acest lucru ar fi insemnat o incalcare a clauzelor de confidentialitate stabilite in contractul dintre parti.
Echipa McLaren a minimalizat importanta informatiilor furnizate de catre Lewis Hamilton.
Ce parere au cititotii F1 Manager despre importanta informatiilor oferite de Hamilton?
Poate s-a adunat o anumita frustrare din partea lui Lewis. Din cate inteleg Jenson a primit noua aripa iar el nu. Poate ca echipa nu avea incredere deplina in aceasta solutie tehnica si acesta e motivul pentru care nu l-a dat la ambii piloti.
E ciudat insa ca o simpla aripa sa aduca un asemenea avantaj.