Red Bull si Ferrari au lansat un atac inaintea cursei din Monaco asupra echipei Mercedes despre care s-a aflat ca a facut dupa cursa de la Barcelona 3 zile de teste in care au colectat 1000km.
Conform intelegerii dintre FIA si Pirelli, aceasta din urma poate alege o echipa cu care sa fac teste in timpul sezonului pe o intindere de maxim 1000km. Pe de alta parte in regulamentul tehnic se specifica faptul ca sunt interzise testele in timpul sezonului.
Helmut Marko, consultantul Red Bull a declarat deja ca prin aceste teste Mercedes a castigat o secunda pe tur. Mark Webber a admis ca a fost surprins de ritmul impus de Mercedes in cursa dar ca acesta nu se datoreaza testelor efectuate de acestea.
Ross Brawn a declarat: „noi am facut un test cerut de Pirelli care va veni in Canada cu un nou tip de pneu si noi nu stim pe care il va aduce, fiindca pneurile erau anonime, pe ele scria pneu tip A, pneu tip B. Testele nu au fost un secret, nu stiu de unde s-a perceput acest lucru. A fost testul lor si ei trebuiau sa il faca public daca doresc. In ultimele 12 luni Pirelli a cerut mai multor echipe sa faca aceste teste dar nimeni se pare ca nu a dorit sa ii ajute, asa ca am facut-o noi.”
FIA a declarat: „echipele Red Bull Racing si Ferrari au inaintat un protest legat de faptul ca echipa Mercedes a incalcat articolul 22.4 h) din regulamentul sportiv.”
Brawn a spus ca ei au explicat punctul lor de vedere si ca sunt impacati cu ceea ce au facut, dar ca acum totul se afla la mana comisarilor de cursa.
Actualizare: FIA a emis un comunicat in care precizeaza ca Pirelli nu a oferit informatii din care sa reiese ca sansele pentru efectuarea testelor au fost oferite in mod egal tuturor echipelor din Formula 1 si nu a fost informata precis asupra datei cand acestea vor avea loc. FIA isi rezerva dreptul de a merge cu aceasta chestiune la Tribunalul International care poate decide penalizari asupra celor implicati si a caror decizie va fi mai puternica decat cea a comisariilor de cursa.
Comisarii de cursa au decis ca nu este de competenta lor sa judece aceste aspecte si ei au inmanat protestul celor de la FIA care au spus ulterior ca Pirelli nu a urmat procedura.
FIA se face de ras cu figura asta.
Despre ce comisari de cursa este vorba in articol ? Eu stiu ca avem comisari de cursa la … fiecare cursa care analizeaza eventuale incalcari ale regulementelor. Aici despre cine este vorba ?
De la Monaco, ei au ‘judecat’ cazul fiindca aici a fost inaintat protestul.
Asaaa. Deci Mercedes risca depunctarea la Monaco si in rest ? Adica ei au trei zile in plus de teste si nu se intimpla nimic altceva ? Ce spun articolele de regulament in acest caz ? Oricum daca le iau punctele obtinute de Mercedes la Monaco RBR si Vettel vor fi si mai castigati. Si cand ma gandesc ca nu au facut absolut nimic in cursa … firear mama lui de circuit.
Eu am citit undeva ca Mercedes risca excluderea din Marele Premiu al Canadei de peste 2 saptamani. Cred ca asta este mult mai plauzibila decat depunctarea echipei. Oricum FIA isi face jocurile in continuare. Suspecta este si secretizarea acestui test intre Pirelli si Mercedes. De ce au tinut secrete acest test de 1000 km? De ce nu au fost intrebate si celelalte echipe? Ferrari cere teste in intersezon si celelate echipe resping, dar unele, gen Mercedes, fac teste pe ascuns. Deja este prea multa mizerie si FIA incearca sa o ascunda sub pres.
Iar circuitul monegasc este foare periculos si foarte plictisitor. Mai bine l-ar inlocui cu San Marino sau Turcia.
in zilele de azi nu se poate tine in secret un test de 1000 de km, mai ales in Spania. asta e o noua mizerie marca FIA.
Nu inteleg de ce e vina FIA? Cand ei au luat lucrurile in mana si mai cred ca cei de la Mercedes chiar vor fi penalizati cu ceva care sa ii doara. Castigul lor este imens si chiar daca Monaco este altceva, faptul ca nu au avut probleme cu pneurile aici spune ceva si nu cred e intamplator. Sigur ne vom putea convinge in Montreal si la Silverstone. Vina e a lui Mercedes si poate si a celor de la Pirelli, nu vad de ce ar fi vina Federatiei.