MP din Azerbaidjan: Cursa

Cursa MP din Azerbaidjan

F1 Manager prezinta cititorilor sau unele din punctele cheie ale cursei de astazi care va incepe la ora 15.10. Invitam cititorii sa faca proprile prognoze si comentarii.

Ce va face Kimi la start si cand va intra la boxe?

Kimi a intrat in ultimul moment pe pista in a doua sesiuni de calificari si a obtinut cel mai bun timp pe pneurile ultra usoare, spre deosebire de cei din primele 3 randuri care au parcurs turul rapid in a doua sesiune pe pneurile super usoare.

Acest lucru insemana ca finlandezul – calificat in prima linie in toate cele 3 curse ale sezonului si acum ratand prima clasare in urma unei greseli in virajul 16 – va avea pneuri mai aderente dar si care vor dura mai putin, fiind primul dintre cei din fata care va intra la boxe pentru singurul schimb de pneuri anuntat – asa cum este strategia de baza a tuturor echipelor – si care are o sansa a tulbure lucrurile din fata. Ramane de vazut si daca Ferrari il va sacrifica din nou si va pune toti banii pe Sebastian Vettel si in aceasta cursa.

Vântul!

Asa cum anuntam in prognoza meteo vantul este o parte importanta a cursei de astazi, mai ales ca valorile la care se estimeaza ca va ajunge sunt de pana la 70-80km/ora. Circuitul fiind unul stradal, cu cladiri care obtureaza vantul si brusc cu locuri unde vantul bate in voie, va face dificila situatia pentru piloti. Aceleasi cladiri pot cazua si un efect de tunel pentru vant, astfel ca pilotii simt adesea vantul ca venind din diferite directii pe parcursul unui tur.

Williams

Au sansa sa plece cu ce pneuri doresc de pe locurile 10 si 11, in urma penalizari suferite de Nico Hulkenberg cu 5 pozitii pe grila de start, datorita schimbarii cutiei de viteze de pe monopostul sau inainte de ‘termen’. Ei sunt singura echipa care nu are puncte in acest sezon si presiunea pe umerii echipei si a lui Paddy care a venit pe cai mari este una uriasa. Asa va vor trebuii sa profite de fiecare oportunitate aparuta pentru a obtine un rezultat notabil.

Bottas

La fel ca si Kimi, finlanezul mai tanar a fost foarte aproape de castigarea unei curse in acest an, dar acest lucru nu s-a materializat la nici unul dintre ei. Poate ca pe fondul luptei dintre Vettel si Hamilton, Bottas va profita.

Masina de siguranta

Afirmam ca este practic imposibil ca astazi in cursa sa nu vedem aparita cel putin odata a masinii de siguranta.

Acest circuit care are cea mai lunga linie dreapta din sezon de 2,1km, iar restartul cursei are loc pe aceasta, astfel ca pilotii din spate pot beneficia de efectul de curent creat de masinile din fata pentru a le depasi. Daca prima masina si celelalte nu isi iau un avans considerabil fata de urmaritori, atunci vom vedea multe atacuri la restart care sunt probabil sa se soldeze cu aparitia din nou a masinii de siguranta, asa cum am vazut si in anii trecuti. De fapt, chiar in 2017.

Pilotii Force India

Pleaca prima data in acest an unul de langa celalalt pe grila si anume de pe linia a IV-a iar incindentele dintre cei doi piloti Force India sunt numeroase. Intre timp managementul echipei a intervenit si nu au mai fost probleme, insa anul trecut pe acest circuit cei doi piloti s-au ciocnit, accident ce a dus la abandonul lui Perez si la ocuparea doar a pozitiei a VI-a pentru Ocon. Cocosii vor da totul la start si pe parcurs… de urmarit.

F1 Manager predictie: Bottas sau Raikkonen castiga cursa. Pe podium un pilot Red Bull sau/si Force India.