Paul Hembery a primit un mesaj de la Martin Brundle in care i-a spus: „4 opriri sunt prea multe, asta nu mai este o cursa ci o excursie cu autocarul”.
Directorul Pirelli a recunoscut ca pneurile sunt prea agresive si ca vor opera schimbari in structura pneurilor in timp ca noile pneuri sa fie disponibile la Silverstone. El a admis ca se asteptatu la 2 sau 3 opriri dar au fost 4 opriri cu 3 exceptii notabile: Raikkonen, Rosberg si Button. Patru opriri nu s-a mai intamplat in era Pirelli de la cursa din Turcia din 2010 cand a fost primul an in Formula 1 pentru Pirelli de la revenirea lor.
El a mai spus ca in aceasta saptamana se va discuta si se va lua o decizie legata de modificarile concrete care se vor face. Iata ca doar acum cateva zile vorbeam despre zvonurile care spun ca Red Bull doresc foarte tare alte pneuri si cursa din Spania a oferit acest prilej celor de la Pirelli. Pe de alta parte timpul pentru timpul de locul 1 de pe grila a fost 1:20.700 si cel mai bun din cursa undeva la 1:26.200. Deci diferenta 6%. Cum mai putem numi Formula 1 un sport la limita atunci? Cand intr-o scurta analiza am aratat ca masinile sunt mai lente cu circa 15% fata de acum 10 ani mai putem numi fanionul sporturilor cu motor Formula 1? Da, insa ce va fi la anul cand vor scadea puterea motoarelor cu circa 15-20%?
In concluzie indiferent care ar fi motivele pentru care Pirelli fac aceste modificari noi ne bucuram si dorim pneuri cat mai durabile si cat mai rapide.
Nu inteleg d ce toata lumea acuza Pirelli pentru degradarea prea mare a pneurilor. FIA le-a cerut pentru sezonul 2013 pneuri care sa oblige echipele la cel putin un schimb de pneuri in plus fata de sezonul 2012. Si asta au si facut. Anul trecut la Barcelona au fost 3 opriri iar anul acesta 4. Nu Pirelli e vinovata pentru ceea ce se intimpla cu pneurile.
Nu cred ca e o idee buna modificarea compozitiei pneurilor Pirelli. Haideti sa comparam timpii in care s-a incheiat cursa in ultimii patru ani: 2010 Mark Webber RBR-Renault 66 1:35:44.101/ 2011 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 66 1:39:03.301/ 2012 Pastor Maldonado Williams-Renault 66 1:39:09.145/ 2013 Fernando Alonso Ferrari 66 1:39:16.596.
Deci o oprire la boxe in plus si aproape acelasi timp total de parcurgere al cursei !
Nici la cea mai rapid tur in cursa nu e diferenta semnificativa ! 2010 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 59 1:24.357/ 2011 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 52 1:26.727/ 2012 Romain Grosjean Lotus-Renault 53 1:26.250/ 2013 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 56 1:26.217. Observati ca in ultimii 4 ani nu s-au efectuat tururi rapide in ultimele ture inainte de a se termina cursa !