Pirelli: Robert Vișoiu câștigător la Hungaroring

Si pilotii din campionatele GP2 si GP3 au folosit strategia in avantajul lor pe circuitul de la Hungaroring la temperaturi extrem de ridicate. Pentru cursa din seria GP2 au fost nominalizate pneurile P Zero Alb medium si P Zero Galben soft (aceleasi nominalizari ca pentru cursa de Formula 1). Pentru cursa din GP3 este nominalizata o singura compozitie pe weekendul de cursa, iar in Ungaria au fost folosite pneurile de compozitie medium.

Cu temperaturi ridicate si un circuit care pune accent pe tractiune si franare, cursa din Ungaria este foarte solicitanta pentru pneuri. In aceste conditii, gestionarea pneurilor a fost esentiala in ambele competitii.

Conform regulamentului, in GP2 este obilgatoriu sa faci un pit stop in cursa principala, dar spre deosebire de Formula 1, pilotii nu sunt obligati sa foloseasca ambele compozitii, iar acest lucru a fost cheia victoriei lui Jolyon Palmer, pilotul echipei Carlin, in cursa princpala de sambata. Calificat pe sapte, cu pneurile soft, englezul a folosit pneurile medium in cursa de 37 de tururi, intrand la boxe cu 19 tururi inainte de final.

Strategia lui a dus  la o lupta intensa cu Marcus Ericsson, care a ales o abordare diferita. Pilotul de la Dams a plecat cu soft si a schimbat pe medium in turul 7. Faptul ca a ramas mai mult pe circuit l-a ajutat pe Palmer sa castige pozitii, ceea ce a fost crucial pe un circuit precum Hungaroring, unde este foarte greu sa depasesti. Palmer a profitat si de pneurile mai noi in momentul in care Ericsson a incercat sa-i atace pozitia.

Palmer – singurul pilot din top opt care a plecat cu pneuri de compozitie medium si singurul care a folosit medium uzate – a spus: „Sa fiu sincer am vrut sa plec cu soft, dar m-am razgandit cand am vazut ca toti cei din fata au tot soft. Am zis sa incercam cu medium sa vedem ce se intampla. Am avut un start bun si am ajuns pe trei si ne-am dat seama ca putem castiga. Am avut un ritm foarte bun si cand toti cei din fata mea au intrat la boxe am reusit sa parcurg cateva tururi rapide si sa ma distantez. Faptul ca am schimbat tot pe medium ne-a dat un avantaj in plus pe final in duelul cu Marcus si a fost doar o chestiune de timp pana cand l-am depasit. Degradarea a fost foarte mica, mai ales in primele 20 de tururi, iar compozitia medium a fost foarte constanta pe tot parcursul cursei.”

In cursa de sprint de duminica, fara pit stop obligatoriu, Nathanael Berton, pilotul echipei Trident, a castigat prima cursa din GP2 folosind pneurile medium de la start la sosire. Acestea au rezistat fara probleme pe parcursul celor 28 de tururi. Chiar daca nu a adunat niciun punct in acest weekend Stefano Coletti (Rapax) ramane lider in clasamentul general.

Pentru seria GP3 Pirelli a revizuit complet gama de pneuri P Zero tinand cont ca anul acesta se foloseste un monopost complet noua cu motor de 400 CP. Fara opriri permise in timpul cursei, Pirelli a nominalizat pe circuitul solicitant din Ungaria pneurile de compozitie medium. Principalul factor care a influentat uzura si degradarea a fost temperatura ambientala, foarte ridicata, ceea ce a insemnat ca pilotii au fost nevoiti sa gestioneze cu mare atentie pneurile.

Finlandezul Aaro Vainio (Korainen) a fost primul pilot din GP3 care a castigat mai mult de o cursa dupa ce l-a tinut in spate pe Conor Daly de la ART. Cursa a fost neutralizata cu masina de siguranta iar ultimele patru tururi s-au transformat intr-un sprint in care Daly (locul doi in calificari) a incercat sa atace pozitia lui Vainio, plecat din pole care a gestionat perfect pneurile si a transformat pole-ul in victorie.

La fel ca in GP2, grila de start pentru cursa sprint in GP2 se face cu pilotii din top 8, dupa prima cursa, care iau startul in ordine inversa. Astfel romanul Robert Visoiu (Arden) a plecat din pole si a condus de la start la sosire urmat de Carlos Sainz Junior, colegul sau de echipa. Si de data aceasta pneurile de compozitie medium au rezistat perfect provocarilor de la Hungaroring si temperaturilor foarte ridicate.

„La finalul cursei m-am chinuit putin, dar nu la fel de mult ca ceilalti. Am fost mai rapid cu doua secunde decat toti ceilalti. Stiam ca putem tine ritmul si trebuie sa ne concentram mai mult pe calificari. Daca ne imbunatatim sigur vom avea mai multe rezultate ca acesta”, a spus pilotul roman.

Inaintea pauzei de la jumatatea sezonului, Tio Ellinas (Manor) este lider in clasament cu avans de un punct fata de Facu Regalia (ART). „Temperaturile foarte ridicate au adaugat o provocare suplimentara caracteristicilor circuitului Hungaroring. Chiar daca nivelul de uzura si degradare nu a fost foarte mare la compozitia medium, schimbarile constante de directie au solicitat foarte mult pneurile. Jolyon Palmer a riscat, iar strategia a functionat perfect in cursa din GP2, un exemplu clasic in care poti castiga o cursa cu strategia perfecta. In ciuda temperaturilor foarte ridicate, pneurile s-au comportat bine din toate punctele de vedere si acum ca toata lumea a vazut ce se poate obtine cu o strategie buna sunt sigur ca in partea a doua a sezonului vom avea parte de curse si mai stranse”, a spus Mario Isola, directorul de curse Pirelli.

Anul acesta in calendarul GP2 sunt 11 etape si 22 de curse, iar in GP3 opt etape cu 16 curse. Urmatoarea etapa din GP2 si GP3 este programata in Belgia, la Spa-Francorchamps, cu ocazia Marelui Premiu de Formula 1 din perioada 23-25 august.