Asta a declarat iritiat Mark Webber legat de ziua de astazi si de cum s-a comportat monopostul Red Bull pe pista de la Sepang. El a spus ca acum numai despre asta este vorba in a fi competitiv. Iar colegul sau Sebastian Vettel a spus ca se teme ca nu va putea termina cursa de Duminica in conditiile pe care le-a gandit initial din pricina degradarii accentuate a acestora.
Directorul Pirelli a declarat anul trecut ca raspuns la criticile lui Schumacher ca vrea sa se vorbeasca despre pneurile Pirelli dar nu ele sa fie principalul factor in determinarea valorii echipelor din F1. Ei bine, ori a mintit, ori a gresit, fiindca este evident inca de anul trecut ca acestea tin capul de afis neintrerupt si pe ingineri si tehniceni nu ii auzim vorbind decat des[re faptul ca trebuie sa le inteleaga mai bine pentru a obtine rezultate mai bune.
Este normal ca acest lucru sa se intample in Formula 1? Ce cred cititorii F1 Manager?
Mai jos puteti gasi viteza maxima obtinuta de piloti in antrenamentele de Vineri si unele poze din timpul aceleiasi zile. Ce este interestant asa cum mentionam si in analiza noastra ca masina Red Bull este una dintre cele mai lente pe liniile drepte asa cum a fost in ultimii 3 ani cand a castigat titlurile.
De observat si faptul ca cei de la Mercedes au schimbat filozofia in aceasta privinta. De unde erau fruntasii la viteza maxima pana anul trecut, iata ca acum sunt pe locurile codase, dar cu o masina care merge mult mai bine in viraje, care are mult mai multa apasare aerodinamica.
# | Pilotul | Masina | Motorul | Viteza maxima (kph) | Diferenta | |
1 | 7 | Kimi Raikkonen | Lotus | Renault | 306.4 | |
2 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham | Renault | 305.8 | 0.6 |
3 | 14 | Paul di Resta | Force India | Mercedes | 305.7 | 0.7 |
4 | 8 | Romain Grosjean | Lotus | Renault | 305.3 | 1.1 |
5 | 4 | Felipe Massa | Ferrari | Ferrari | 304 | 2.4 |
6 | 15 | Adrian Sutil | Force India | Mercedes | 303.6 | 2.8 |
7 | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | Ferrari | 303.3 | 3.1 |
8 | 12 | Esteban Gutierez | Sauber | Ferrari | 303.2 | 3.2 |
9 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari | Ferrari | 302.9 | 3.5 |
10 | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | Ferrari | 302.4 | 4 |
11 | 5 | Jenson Button | McLaren | Mercedes | 301.4 | 5 |
12 | 6 | Sergio Perez | McLaren | Mercedes | 301.1 | 5.3 |
13 | 20 | Charles Pic | Caterham | Renault | 300.4 | 6 |
14 | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber | Ferrari | 300.2 | 6.2 |
15 | 2 | Mark Webber | Red Bull | Renault | 299.5 | 6.9 |
16 | 22 | Jules Bianchi | Marussia | Cosworth | 298.8 | 7.6 |
17 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | Renault | 298.5 | 7.9 |
18 | 16 | Pastor Maldonado | Williams | Renault | 297.6 | 8.8 |
19 | 23 | Max Chilton | Marussia | Cosworth | 296.6 | 9.8 |
20 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes | Mercedes | 296.6 | 9.8 |
21 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 295.9 | 10.5 |
22 | 17 | Valtteri Bottas | Williams | Renault | 294.7 | 11.7 |
Anul acesta (cel putin judecind dupa doua evenimente petrecute in prima cursa): primul tur al lui Vettel mai bun cu doua secunde decit cele doua Ferrari dupa care … pauza. L-au ajuns lejer din urma cele doua monoposturi rosii. A doua chestiune: Button iese in Q3 si face 3 ture. Cum in cursa porneste cu aceleasi pneuri le schimba dupa doar 3 ture. Pai si cursa avea 58 de ture. Practic din start a fost obligat sa treaca la o strategie cu minim trei opriri la boxe. Nu se poate asa ceva ca un set de pneuri sa reziste doar 6-7 ture ! Gestionarea pneurilor are o infuenta determinanta in clasarea pilotilor. Nu castiga pachetul „pilot+monopost” cel mai bun ci „pachetul” care are grija mai bine de pneuri.