Povestea pneurilor Pirelli (3)

In urma victoriei de duminica din Principat, Mark Webber este al saselea castigator diferit in primele sase curse ale sezonului – un nou record – scotand astfel in evidenta cat de apropiate sunt raporturile de forte intre echipe anul acesta. Red Bull este prima echipa care castiga de doua ori anul acesta, dupa victoria lui Sebastian Vettel din Bahrein. Tinand cont ca la Monaco este cel mai dificil sa-ti depasesti adversarii pe circuit, cheia unui rezultat bun a fost alegerea strategiei de cursa in ceea ce priveste schimbul de pneuri.

La start, toti pilotii cu exceptia lui Sebastian Vettel (Red Bull), Jenson Button (McLaren), Paul di Resta (Force India), Vitaly Petrov (Caterham) si Pedro de la Rosa  (HRT) au folosit pneurile P Zero Rosu supersoft.

Tinand cont ca meteorologii au prezis ca sunt sanse de ploaie la jumatatea cursei, pilotii au incercat, in prima parte a cursei, sa ruleze cat mai mult posibil cu primul set de pneuri pentru a minimiza numarul potential de opriri la boxe. Momentul intrarii la boxe este crucial in cursa de la Monaco si toti au incercat sa nu fie prinsi in pluton pentru ca la Monaco este foarte dificil de depasit. O strategie fara greseli a echipei Red Bull, cu o singura oprire la boxe, i-au adus australianului Mark Webber cea de-a doua victorie din cariera in cursa din Monaco.

Nico Rosberg, pilotul Mercedes, a fost primul pilot din plutonul fruntas care a trecut de pe pneuri supersoft pe P Zero Galben (soft), in turul 27, mizand pe faptul ca nu va ploua. Doua tururi mai tarziu a intrat si Webber la boxe, pilotul echipei Red Bull iesind pe pista in fata lui Rosberg. Daniel Ricciardo a parcurs cele mai multe tururi cu pneurile de compozitie supersoft, pilotul echipei Toro Rosso ramanand pe circuit pentru 40 de tururi.

Strategia aleasa de Vettel l-a ajutat pe german sa ajunga pe prima pozitie la jumatatea cursei. Campionul mondial en-titre a intrat la standuri in turul 46 si trecut de pe pneuri soft pe supersoft, dar oprirea nu a fost suficient de rapida pentru ca Vettel sa-si pastreze pozitia. Pilotul Red Bull a reintrat pe circuit in pozitia a patra, dupa Fernando Alonso de la Ferrari care, in urma rezultatului din Principat, este lider in clasamentul general al pilotilor.

Si Jean-Eric Vergne, cel de-al doilea pilot al echipei Toro Rosso, a avut o strategie buna care l-a ajutat sa urce 10 locuri in clasament, de pe 17 pana pe 7, dar francezul a riscat si cu sase tururi inainte de final a mai intrat o data la boxe pentru pneuri intermediare. O decizie care l-a scos din lupta pentru puncte.

Sergio Perez (Sauber) a stabilit cel mai bun timp pe tur in cursa, cu pneurile de compozitie soft, dupa ce a plecat de pe ultima pozitie a grilei de start, in urma incidentului din calificari. Cu 10 tururi inainte final a inceput sa ploua ceea ce a facut ca finalul cursei sa fie extrem de strans. In final, pilotii din top 6 au fost despartiti de doar sase secunde.

„Felicitari pentru Mark Webber si echipa Red Bull. Echipa a gestionat perfect cursa si strategia schimbului de pneuri, castigand pentru a treia oara consecutiv la Monaco si pentru a doua oara in acest sezon. S-a vazut, inca o data, ca monoposturile au fost foarte apropiate din punctul de vedere al performantelor si asta chiar daca nimeni nu a avut timp sa testeze pneurile supersoft cu rezorvorul plin din cauza conditiilor nefavorabile de joi. Din acest punct de vedere a fost foarte greu sa alegi cea mai buna strategie, dar tinand cont de configuratia traseului o strategie cu o singura oprire era cea mai probabila. . Desigur aceasta a dus la parcurgerea unui numar mai mare cu un set de pneuri si oportunitati limitate de depasire. Chiar daca pe final a inceput sa picure, slick-urile noastre au oferit suficienta aderenta pentru toata lumea. Finalul a fost unul foarte strans, primii sase piloti fiind despartiti de doar sase secunde. A fost inca o cursa extrem de interesanta in acest sezon”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.