Combinatia de pneuri Pirelli P Zero Argintiu (hard) si P Zero Galben (soft) va fi folosita, pentru ultima oara in acest sezon, in Marele Premiu al Indiei, unul dintre cele mai rapide si spectaculoase circuite din calendarul Formulei 1 si unde noua din cele zece viraje, intre virajul 5 si 14, se abordeaza cu viteze intre 200 si 250 km/h.
Sebastian Vettel si-a demonstrat forma si in India fiind cel mai rapid in antrenamentele libere, cu timpul de 1m:26,221 secunde, folosind pneurile de compozitie soft in sesiunea a doua a calificarilor. Pilotul echipei Red Bull Racing a fost mai rapid cu o zecime de secunda decat Mark Webber, colegul sau de echipa. Vettel a dominat cursa din India si anul trecut cand a castigat, plecand din pole, si a stabilit si cel mai bun timp pe tur in cursa.
Noile compozitii de la Pirelli sunt mai moi decat echivalentul de anul trecut, deci echipele s-au folosit de cele doua sesiuni de antrenamente libere de vineri pentru a aduna cat mai multe informatii si pentru a simula comportamentul pneurilor in regim de cursa cu rezervoarele pline si goale, pentru a alege apoi cea mai buna strategie pentru duminica.
Toti pilotii au folosit pneuri de compozitie hard in sesiunea de dimineata – unde Vettel a fost din nou cel mai rapid cu un avans de trei zecimi – dupa care, la jumatatea celei de-a doua sesiuni, au folosit si pneurile de compozitie soft. La o temperatura a asfaltului de 38 de grade, Vitaly Petrov (Caterham) si Daniel Ricciardo (Toro Rosso) au fost primii, cu 50 minute inainte de final, care au trecut pe compozitia moale a pneurilor Pirelli. Imediat toti pilotii au trecut pe aceeasi compozitie si au testat cu rezervorul plin, simuland scenariul pentru cursa de duminica. Paul di Resta (Force India) a terminat a doua sesiune de antrenamente libere cu pneurile de compozitie hard, la fel ca Michael Schumacher (Mercedes) si Jean-Eric Vergne (Toro Rosso).
Diferenta dintre cele doua compozitii nominalizate pentru Marele Premiu al Indiei este de aproximativ 0,8 secunde pe tur, dar este greu de anticipat exact datorita faptului ca nivelul de aderenta creste foarte mult pe masura ce se depune cauciuc pe pista. In timpul primei sesiuni de antrenamente libere, de exemplu, au fost piloti care si-au imbunatatit timpul cu pana la o secunda pe tur, iar Vettel a stabilit cel mai bun timp (1m:27,619 secunde) in ultimele cinci minute ale sesiunii.
„Cu o diferenta importanta de performanta intre cele doua compozitii si un circuit care evolueaza rapid, echipele isi pot alege strategiile in functie de informatiile adunate astazi. Sunt sigur ca strategia va juca din nou un rol foarte important. Ca de obicei, pentru a obtine maximum din pneuri, pilotii trebuie sa le pastreze la temperatura optima de utilizare. Anul trecut strategia castigatoare a fost cu doua opriri la boxe, dar anul acesta este posibil sa vedem si strategii cu o singura oprire. Ambii piloti de la Red Bull au fost foarte rapizi pana acum, dar doar combinatia dintre viteza si strategie le poate aduce victoria in cursa de duminica, pentru ca acum nu stim exact cu cat combustibil a mers fiecare echipa. Tinand cont de particularitatile circuitului din India, sunt sigur ca va fi o lupta foarte disputata intre pilotii de top”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
CIFRELE ZILEI DE LA PIRELLI:
Numarul de seturi folosite:
Hard 48
Soft 24
Intermediare 0
Ploaie 0
Numarul total de tururi parcurse cu aceeasi compozitie:
Hard 917
Soft 314
Intermediare 0
Ploaie 0
Cel mai mare numar de tururi parcurse cu aceeasi compozitie:
Hard 19 (Kobayashi)
Soft 23 (Raikkonen)
Intermediare 0
Ploaie 0
CHESTIUNEA ZILEI DE LA PIRELLI:
Inca o victorie pentru Sebastian Vettel in India inseamna un nou record personal pentru el. Germanul nu a castigat niciodata patru curse consecutiv. Pana acum el a castigat 25 de curse in cariera, dintre care 15 cu Pirelli. Vettel este acum pe locul sapte in clasamentul pe victorii la egalitate cu Niki Lauda si Jim Clark. Pentru a bate recordul lui Alberto Ascari, stabilit in perioada 1952 – 1953, ar trebui sa mai castige inca trei curse consecutiv, in afara de cea din India.