Pilotul Ferrari, Fernando Alonso a transformat pole-position-ul obtinut la Hockenheim in cea de-a treia victorie de anul acesta, marindu-si avansul si in fruntea clasamentului general. A fost de asemenea cea de-a 22-a clasare consecutive in puncte a spaniolului. Alonso a mers pe o strategie cu doua opriri controland autoritar cursa, singurul moment cand a pierdut sefia fiind pe parcursul pit-stop-urilor. Pilotul Red Bull, Sebastian Vettel l-a depasit pe Jenson Button de la McLaren, cu doua tururi inainte de final, urcand pe pozitia secunda, intr-un finial de cursa foarte strans.
Dupa o sesiune de calificari derulata pe ploaie si pista uda, pilotii au avut libertatea de a porni in cursa fie pe pneurile medii P Zero Alb, fie pe cele soft, P Zero Galben: cele doua compozitii fiind nominalizate pentru Marele Premiu al Germaniei. Primii 10 clasati, condusi de pilotul Ferrari, Fernando Alonso, au pornit pe pneuri soft si doar cinci pe medii: Kamui Kobayashi de la Sauber, Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso, Nico Rosberg de la Mercedes (care a pornit de pe pozitia a 21-a ca urmare a unei penalizari pentru schimbarea cutiei de viteze) si cei doi piloti Marussia, Timo Glock si Charles Pic.
Cursa s-a desfasurat la o temperatura ambientala de 21 de grade Celsius, echipele avand insa informatii sumare despre comportamentul pneurilor slick la Hockenheim, dupa doua zile de ploi intermitente. Dar aceasta a insemnat totusi ca pilotii au avut la dispozitie aproape toate seturile alocate pentru o cursa, inclusiv cele soft, cu care au rulat foarte putin in sesiunea de antrenamente libere de sambata – precum si in Q1, in cazul unor echipe.
Alonso s-a mentinut la conducerea cursei inca de la inceput, in timp ce strategia aleasa l-a facut pe Jenson Button sa urce o pozitie la cea de-a treia si ultima oprire in turul 40, cand a oprit cu un tur mai devreme decat Alonso si Vettel, pentru ultimul set de medii. Cei doi lideri au reactionat oprind un tur mai tarziu pentru a schimba pe aceeasi compozitie, dar turul avans a lui Button a fost suficient de rapid pentru a-l depasi pe Vettel si a urca pe 2. Oricum, Vettel l-a depasit ulterior pe Button printr-o manevra geniala in ultimele tururi.
Coechipierul lui Button, Lewis Hamilton a fost mai putin norocos: dupa o pana cauzata de debriuri, Hamilton a facut un pit-stop foarte devreme si a revenit in urma plutonului, indepartandu-se astfel de primii concurenti. El a beneficiat insa de anvelopele noi depasind liderii – care optasera pentru o strategie diferita – chiar dupa ce a facut pit-stop-ul, in ciuda faptului ca era cu un tur in urma: o demostratie perfecta a cat de important este sa fi pe pneul potrivit, la momentul potrivit.
Primii sase au adoptat o strategie cu doua opriri, cu Michael Schumacher, care a facut o oprire tarzie pentru softuri, a fost cel mai bine clasat dintre pilotii care au optat pentru o strategie cu trei opriri – pe sapte – reusind si cel mai rapid tur de circuit. Coechipierul sau Nico Rosberg a avut de asemenea o strategie cu trei opriri, care l-a ajutat sa urce 11 locuri, incheind pe 10, si obtinand astfel ultimul punct pus in joc la piloti.
„Echipele au avut o abordare flexibila in privinta strategiei, cu foarte putini kilometri rulati pe slick-uri pe aceasta pista, iar rezultatul a fost o mare varietate de strategii, idei si tactici. Strategiile au facut sa urmarim o cursa extrem de fin echilibrata, cu liderii arareori separati de mai mult de cateva secunde. Cu 20 de tururi ramase de disputat, primii trei erau despartiti de mai putin de trei secunde, situatie care s-a pastrat pana la final. Majoritatea echipelor au ales o strategie cu doua opriri, optand pentru ultimul schimb sa treaca pe anvelope medii. Ultimul schimb a fost insa crucial, pilotii avand grija de pneuri pentru a-si asigura o performanta consistenta pana la final. Primii trei au demostrat o reala vointa de a maximize potentialul pneurilor pana la final”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.