Rosberg a câştigat cursa din Brazilia

Nico Rosberg a castigat cursa din Brazilia dupa ce a reusit sa faca fata une presiuni imense venite din partea colegului sau Lewis Hamilton care a avut avantajul DRS-ului timp de peste 25 de ture.

Locul 2 pentru Hamilton la Abu Dhabi in ultima cursa a sezonului ii va aduce britanicului al doilea titlu mondial chiar daca Nico obtine victoria.

Nico Rosberg a reusit sa recupereze din diferenta fata de Lewis Hamilton, colegul sau de la Mercedes, dupa ce a castigat Marele Premiu al Braziliei, plecand din pole si folosind o strategie cu trei opriri la boxe. Rosberg a inceput cursa cu pneurile soft si a schimbat apoi de fiecare data pe medium, cursa desfasurandu-se la temperaturi mult mai ridicate decat au prevazut meteorologii.

Hamilton a avut o strategie similara si a terminat pe locul secund, la 1,5 secunde in spatele colegului sau, dupa ce a pierdut timp in prima parte a cursei in urma unei usoare iesiri in decor. Dupa ultima oprire, Hamilton a reusit sa exploateze la maximum pneurile, mai noi cu un tur, si sa atace pozitia lui Rosberg. In final, germanul a reusit sa-si treaca in cont a opta victorie din cariera si a cincea din 2014.

Majoritatea pilotilor au inceput cursa cu pneurile soft, mai rapide cu o secunda la Interlagos decat compozitia medium. Nico Hulkenberg a ales o strategie alternativa, tot cu trei opriri, plecand cu medium si terminand cu pneurile soft. Plusul de viteza din final l-a ajutat sa termine pe locul opt, cu patru pozitii mai sus decat locul ocupat pe grila de start. Daniil Kvyat (Toro Rosso) a avut o strategie similara si a terminat pe locul 11, dupa ce a plecat de pe penultima pozitie a grilei de start.

Asa cum era de asteptat, la temperaturi de peste 50 grade Celsius, cele mai mari din Brazilia in ultimii ani, cea mai rapida strategie a fost una cu trei opriri si a fost folosita de aproape toti pilotii. Cel mai bine clasat pilot care a oprit doar de doua ori a fost Kimi Raikkonen (Ferrari), care a terminat pe locul 7. Titlul pilotilor se va decide in cursa de la Abu Dhabi, ultima etapa din acest sezon, unde sunt puse in joc puncte duble.

“Am vazut un duel spectaculos intre cei doi piloti de la Mercedes care au exploatat la maximum pneurile in conditiile din Brazilia. Temperatura a fost mult mai ridicata decat se astepta toata lumea, ceea ce a facut ca uzura si degradarea pneurilor sa fie mai mare, in special la startul cursei cand masinile aveau o cantitate mare de combustibil la bord si s-a plecat cu pneurile soft. Dar, chiar si in aceste conditii, performantele pneurilor nu au fost afectate. Asfaltul nou a fost o provocare suplimentara pentru toata lumea. Majoritatea au ales o strategie cu trei opriri, asa cum am prevazut, dar Kimi Raikkonen a demonstrat ca functiona si o strategie cu doua opriri intr-una din cele mai solicitante curse de pana acum in acest sezon”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

 

os No Driver Team Laps Time/Retired Grid Pts
1 6 Nico Rosberg Mercedes 71 1:30:02.555 1 25
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 71 +1.4 secs 2 18
3 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 71 +41.0 secs 3 15
4 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 71 +48.6 secs 5 12
5 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 71 +51.4 secs 6 10
6 14 Fernando Alonso Ferrari 71 +61.9 secs 8 8
7 7 Kimi Räikkönen Ferrari 71 +63.7 secs 10 6
8 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 71 +63.9 secs 12 4
9 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 71 +70.0 secs 7 2
10 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 70 +1 Lap 4 1
11 26 Daniil Kvyat STR-Renault 70 +1 Lap 17
12 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 70 +1 Lap 16
13 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 70 +1 Lap 15
14 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 70 +1 Lap 11
15 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 70 +1 Lap 18
16 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 70 +1 Lap 13
17 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 63 Power unit 14
Ret 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 39 Suspension 9

4 comentarii

  1. As remarca o noua miscare „geniala’ a echipei Williams care a reusit sa-l ia de pe locul 4 pe Bottas si sa-l duca spre un fantastic loc 10.
    Cum reusesc unii sa dea cu bata in balta si sa nu scape ocazia de a gresi. Numai cei de la Ferrari mai au aceasta arta a greselilor.
    Pe Allonso l-au trimis in Q1 cu bateriile descarcate de la boxe sa faca un tur rapid, in cursa pe Kimi l-au scapat cu monopost cu tot de pe cric.

  2. Post By Viorel Cristian

    Daca Hamilton nu facea greseala aia cred ca putea castiga. Acum ii trebuie cel putin locul 2 ca sa-si asigure titlul indiferent de performanta lui Rosberg.

  3. Post By jul 1974

    Aducetiva minte de titlul luat de Kimi era pe locul 3 ii trebuia victorie in brazilia, Massa sa fie pe 2, iar Ham si Alos sa termine mai jos de locul 3 sau 4 parca si chiar asa s-a intamplat si Kimi a fost campion, cine ii dadea sanse inainte de cursa din Brazilia euy zic ca maxim 1% de ce sa nu se intample minunea si acum oricum sansele sum mult mai mari acum combinatia e mult mai simpla decat atunci, dar ca sa nu mai lungim vorba mai este putin si ne vom dumiri cum stau lucrurile la final si care are nervii mai tari

    1. In 2007 era concurenta intre mai multi piloti. Anul acesta cei doi de la Merc pot fi depasiti de altcineva doar daca „fierul” de sub ei are probleme. Altfel … e exclus!
      Oricum, in 2007 nu Kimi a castigat titlul ci McLaren au pierdut ambele titluri. Din propria lor prostie!

Comments are closed.