Comisa sportiva a FIA a aprobat schimbarile ce vor interveni in Formula 1 din anul 2017. Printre aceste enumeram:
– ridicarea limitei combustibilului folosit intr-o cursa de la 100kg la 105kg, datorita faptului ca pneurile mai mari si viteza superioara in viraje precum si masina mai grea (722kg) va duce la un consum ridicat de combustibil
– folosirea unor pneuri mai late si mai mari, pentru care Pirelli va avea la dispozitie 25 de zile de teste in 2016
– reducerea costului motoarelor cu 1.000.000 euro incepand din 2017 si cu inca 3.000.000 euro din 2018 pentru un singur pilot
– unitatea centrala de stocare a energiei va fi comuna si mai multe componente ale monopostului vor fi comune in ideea reducerii costurilor
Startul
Va avea Rosberg un start bun tinand cont ca langa el se afla doua masini Williams care au reusit performante foarte bune in aceasta zona si chiar in spatele sau Raikkonen care nici el nu sta rau la acest capitol? Desi pare un lucru usor pe Nico este o presiune foarte mare deoarece orice rezultat in afara de victorie va fi vazut ca un esec, in timp ce Ferrari nu vor mai sta cu mainile in san ci vor da totul pentru o prima victorie in acest sezon.
Cursa
Cat de repede vom vedea lupta directa dintre Hamilton si Vettel, dat fiind cele doar 3 pozitii care ii despart pe cei doi, in cazul in care Hamilton nu va suferi o penalizare suplimentara. Daca se instaleaza in fata cursei Kimi va reusi sa isi pastreze pozitia? Am spune ca este probabil, nu acelasi lucru il putem spune daca un Williams va conduce dupa primul tur cursa.
Legat de strategie nu ar trebuii sa fie foarte multe semne de intrebare. Se poate parcurge cursa lejer cu doar doua seturi de pneuri, lucru care arata ca cei de la Pirelli au fost din nou prea conservatori si in loc de varianta medium se putea opta pentru pneurile de compozitie ultra usoara.
Ce s-a intamplat cu Red Bull? Daca pe un circuit mai de viteza consierat ca cel din China au stat peste asteptari, aici in Rusia unde sunt numeroase viraje rapide au dezamagit. Cu siguranta ritmul lor de cursa va fi insa unul mai bun.
Hamilton va pleca de pe locul 10 al grilei de start, dupa ce reparatiile facute de cei de la Mercedes nu au dus la o penalizare suplimentara.
Echipa a montat o nou unitate turbo, o alta unitate de stocare a energiei si o alta de control a partii electornice insa acestea nu au depasit limita de 5 unitati asa cum prevede regulamentul.
14:39 Niki Lauda: Formula 1 nu trebuie sa isi piarda ADN ei. Pilotul nu se mai vede in masina, nu i se vede decat casca si in privinta sigurantei s-a facut destul, trebuie sa avem grija de Formula 1.
Cand aceasta opinie vine de la un om, de la un pilot care aproape a ars de viu intr-o masina de F1 poate ca ar trebuii ascultata.
14:40 Romain Grosjean: Am avut probleme in China si aici, dar cred ca dupa cursa asta ne vom reveni …
14:42 Christian Horner: In cursa pe care o vom parcurge si rezultatul ei va depinde mult de lungimea primei parti pe care vom fi in stare sa o parcurgem cu pneurile folosite in calificari. Speram sa ajungem in fata unei masinii de la Williams si vom fi foarte multumiti.
14:44 Bernie: Nu sunt de acord cu geamul de protectie si nu cred ca va salva pe nimeni. Poate ca vor intra mai des la boxe din pricina lui fiindca va trebuii des curatat.
Buna ironia lui Bernie.
15:03 Start
Danil Kvyat a fost apreciat pentru startul din China dar cu siguranta nu va fi apreciat pentru startul din Rusia unde l-a lovit de doua ori din spate pe Vettel intr-un interval de mai putin de 10 secunde.
Nico Rosberg victorie dar problemele lui Hamilon se vor termina si ii vom vedea pe cei doi concurand in Spania peste doua saptamani.
Dezamagitor ritmul de cursa al celor de la Ferrari.
Locul 6 pentru Alonso este o mica reconfortare dupa inceputul de an mai putin reusit.
Poz | Numele | Echipa | Timpul | Tururi |
---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:32:41.997 | 53 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | +25.022 | 53 |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | +31.998 | 53 |
4 | Valtteri Bottas | Williams | +50.217 | 53 |
5 | Felipe Massa | Williams | +1:14.427 | 53 |
6 | Fernando Alonso | McLaren | +1 lap | 52 |
7 | Kevin Magnussen | Renault F1 Team | +1 lap | 52 |
8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | +1 lap | 52 |
9 | Sergio Perez | Force India | +1 lap | 52 |
10 | Jenson Button | McLaren | +1 lap | 52 |
11 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | +1 lap | 52 |
12 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | +1 lap | 52 |
13 | Jolyon Palmer | Renault F1 Team | +1 lap | 52 |
14 | Marcus Ericsson | Sauber | +1 lap | 52 |
15 | Daniil Kvyat | Red Bull Racing | +1 lap | 52 |
16 | Felipe Nasr | Sauber | +1 lap | 52 |
17 | Esteban Gutierrez | Haas F1 Team | +1 lap | 52 |
18 | Pascal Wehrlein | Manor Racing | +2 laps | 51 |
R | Max Verstappen | Toro Rosso | Engine | 33 |
R | Sebastian Vettel | Ferrari | Collision | 0 |
R | Rio Haryanto | Manor Racing | Collision | 0 |
R | Nico Hulkenberg | Force India | Collision | 0 |
nu inteleg…m am saturat de limitari, 105 kg de combustibil ca sunt masinile mai mari, sa i lase frate sa puna cat combustibil vor si sa poata realimenta si sa foloseasca cate pneuri vor, sa conduca la limita, nu sa faca tire management si fuel management ca e formula 1…ajunge un pilot ca rosberg care e cu mult sub un alonso, vettel, hamilton, sau chiar riciardo… sa castige 6 curse de management consecutive ca altfel nu pot sa le numesc, asta spune mult despre formula 1 din ziua de azi.
Urata cursa! In afara primelor tururi in rest nimic notabil.
Pacat ca Lewis a avut din nou probleme cu monopostul. Altfel parea posibil la un moment dat sa-l ajunga din urma pe Nico.
Iarasi a tinut neaparat „tarul” sa-si faca aparitia pe podiumul de premiere … mi-e greata de populismul de felul asta.
Tot Ham este campionul 2016. Daca Ros abandonează în următoarele doua curse i-ar se i-a de la aproape zero. Cum a fost posibil sa castige de patru ori consecutiv,la fel poate si abandona. Cat despre calitatea celor doi piloti se stie…