Schimbări de regulament din 2014

Mai jos cateva dintre schimbarile de regulament ce vor afecta echipele si pilotii incepand cu sezonul urmator.

Regulamentul sportiv:

– in urma unei solicitari a echipei Mercedes, un producator de motoare va putea avea ca si clienti in Formula 1 maxim 4 echipe

– un sistem de penalizare pentru piloti va fi aplicat si daca unul dintre acestia acumuleaza 12 puncte ii va fi interzisa participarea la urmatoarea cursa. Punctele acumulate vor fi valabile 12 luni si numarul de puncte acordate va fi intre 1 si 3 in functie de gravitatea incidentului in care pilotul este implicat

– procedura prin care pilotul care a obtinut un castig incorect prin parasirea pistei sa fie anulat a fost adoptat

– s-au operat reduceri importante ale folosirii tunelului de vant si chiar posibilitatea ca doua echipe sa imparta acelasi tunel de vant

– in timpul sezonului vor fi 4 a cate doua zile de teste si acestea vor fi in zilele de Marti si Miercuri dupa cursele europene astfel incat costurile de logistica sa fie minime

– testele vor fi permise din luna Ianuarie

– fiecare pilot va fi primi un set de pneuri suplimentar in primele 30 de minute ale primei sesiuni de antrenamente ale fiecarui mare premiu

– fiecare pilot va avea dreptul la folosirea a doar 5 motoare pe parcursul unui sezon; folosirea unei unitati suplimentare va duce la plecarea pilotului respectiv de pe linia boxelor, iar schimbarea unor componente ale motorului va duce la o penalizare de 10 pozitii pe grila de start

– nici unui producator nu i se va permite sa omologheze mai mult de un motor in perioada 2014-2020. Schimbarea omologarii va fi permisa doar din motive de fiabilitate si reducere a costurilor

– un pilot va trebuii sa foloseasca cutia de viteze pentru 6 curse consecutive in loc de 5 cate este in prezent

– nici o masina nu va folosi mai mult de 100kg de combustibil pe cursa din momentul startului si pana in momentul terminarii cursei

Regulamentul tehnic:

– au fost luate masuri prin care sa se asigure ca masinile nu au incorporate o cadere in sasiu in spatele nasului masinii; aceste schimbari vor asigura si faptul ca tot timpul se va folosi un nas coborat pe masina din motive de siguranta

– limita minima de greutate a fost modificata cu 5kg si la fel si distributia acesteia pe monopost

– controlul electronic pentru frana de spate este permis in ideea de a asigura recuperarea energiei in momentele de franare consistenta

– fiecare echipa va avea un mod standard prin care se va asigura ca monopostul rezista la forte laterale si de presiune foarte mari astfel incat se vor reduce costurile, nemai fiind nevoie ca fiecare echipa sa isi dezvolte propria structura a monopostului