Schimbări dramatice decise de FIA în încercarea de a opri căderea în popularitate a Formulei 1

Federaţia Internaţională de Automobilism a publicat astăzi lista cu modificările ce vor intra în vigoare începând cu sezonul 2014 în competiţia Formulei 1.

Aspru criticată de suporteri şi de Sebastian Vettel, decizia ca la ultimul mare premiu de Formula 1 din sezon – cursă care începând de anul viitor va fi în Abu Dhabi – numărul punctelor acordate în cursă să fie dublu a fost luată. Astfel pentru victorie în Bahrain câştigătorul şi echipa sa vor primi fiecare câte 50 de puncte în loc de 25 cât se vor primi aceştia la restul curselor din sezon.

Numărul alocat fiecărui pilot va putea fi ales de pilotul în cauză şi acesta va fi obligat să îl folosească în întreaga sa carieră din Formula 1. Câştigătorul titlului mondial are dreptul să îşi aleagă numărul 1 şi îşi poate rezerva un numar pentru momentul în care nu va mai fi campion mondial, număr ce nu mai poate fi folosit de alt pilot. Astfel, Sebastian Vettel va concura cel mai probabil cu numărul 1 în 2014 daca va dori acest lucru şi îşi poate alege ca numar al său permanent numărul 2 sau oricare alt număr pentru următoarele sezoane în care nu va mai fi campion mondial.

Tot începând cu sezonul 2014, se va acorda un trofeu pentru cel care va obtine cele mai multe clasari pe prima pozitie a grilei de-a lungul sezonului.

Pilotii care incalca reguli li se vor acorda puncte de penalizare, puncte care atunci cand ating numarul de 12 vor duce la anularea dreptului pilotului respectiv de a mai participa la urmatoarea cursa. Punctele expira la 12 luni de la acordarea lor.

Echipele a caror piloti sunt eliberati de la boxe intr-o cursa dupa un schimb de pneuri intr-un mod ce incalca conditiile de siguranta vor fi penalizati cu o pozitie pe grila de start a urmatorului premiu.

Cutiile de viteza vor trebuii fi folosite la 6 curse consecutive si numarul de motoare disponibile in timpul unui sezon sunt de maxim 5. De asemenea nici o masina nu va putea folosi mai mult de 100kg de combustibil in cadrul unei curse.

7 comentarii

  1. Regula cu punctaj dubu la ultima cursa e o inventie ciudata. Adica ultima cursa face cat oricare alte doua curse? E o mare prostie. Ca si numarul pe viata al unui pilot. Nici asta nu are rost. Nu ajuta la nimic ci doar incurca. Acum fanii F1 stiu ca numerele 1,2 sint ale campionei din sezonul anterior, 3 si 4 al vicecampioanei si tot asa mai departe. Cum monopostul se schimba in fiecare an nici macar de reducere a cheltuielilor nu poate fi vorba. Stupid! Personal nu sint de acord cu nici o decizie ce s-a luat in ultimul an. Niciuna nu ajuta spectacolul in F1. Doar incurca.

  2. Numerele nu ma deranjeaza foarte mult (cu toate ca nu vad rostul schimbarii), dar treaba cu puncte dublate in ultima cursa e o prostie….

  3. Asta cu punctele dublate in ultima cursa e o prostie imensa. Cred ca e o decizie luata la betie. Iar chestia cu numerele e inspirata din MotoGP. In afara de asta, trebuie sa va atrag atentia ca ultima cursa din 2014 este in Abu Dhabi, nu in Bahrain.

    1. Post By F1 Manager

      Corect, am modificat.

  4. nu Bahrain!!!!

  5. oare ce s-ar intampla daca o parte din piloti vor sabota ultimul circuit pe motiv ca nu ii fairplay sistemul???

  6. Absurd! Cat de mare e prostia asta cu punctele duble din ultima cursa…Stupid

Comments are closed.