Albert Park își schimbă fața pentru a încuraja spectacolul de pe pistă

Circuitul Grand Prix Albert Park din Melbourne a intrat în cea mai mare transformare, de la aderarea sa la calendarul F1 în 1996. Organizatorii speră că schimbările vor permite mai multe oportunități de depășire, vor promova curse mai rapide și mai competitive pe circuitul australian.

În total, șapte viraje ale circuitului sunt modificate, iar două eliminate complet înaintea Marelui Premiu al Australiei, din 19-21 noiembrie. Modificările sunt prevăzute pentru reducerea timpului de tur cu cinci secunde și cu viteze mai mari in medie cu aproximativ 15 km/h.

Cea mai evidentă schimbare a circuitului va fi scoaterea șicanei la virajul 9 și 10, pentru a crea posibilitatea unei zone DRS suplimentare. Va exista, de asemenea, o lărgire a pistei la virajele 1, 3, 6, 13 și 15, în timp ce virajele 13 și 15 vor fi extinse, pentru a permite mai multe trasee favorabile pe circuit.

Lărgirea pistei la virajul 6 va crește dramatic viteza in acest viraj, de la o viteză maxima actuală de aproximativ 149 km/h la 219 km/h.  Se estimează că timpul mediu la un tur de calificare va scădea cu aproximativ 4, 5 secunde, de la 1:21.0s la 1:15.8s.

CEO-ul Australian Grand Prix Corporation a justificat astfel modificările făcute circuitului: „După 25 de ani, a fost necesară o refacere completă a suprafeței. Având în vedere că pista are o lungime de 5,3 km, s-au deschis mari posibilități de a o modifica, în concordanță cu evoluția mașinilor ”.

Pilotul Daniel Ricciardo spune că, deși acțiunea de pe pistă ar trebui îmbunătățită si în 2021, noua generație de monoposturi în 2022 va fi și mai specială.

„Aceste schimbări sunt în direcția a ceea ce dorim”, a spus Ricciardo. „Curse mai bune, mai multe bătălii – schimbările ne vor împinge spre asta.”