„Formula 1 revine în Statele Unite pentru a treia oară anul acesta, după Miami și Austin. Iar de data aceasta cu unul dintre cele mai așteptate grand-prix-uri ale anului, în Las Vegas, unde vârful motorsportului nu a mai fost prezent din 1982. Va fi o cursă incredibilă, așa cum este fiecare zi în Las Vegas, iar toți cei care lucrăm în Formula 1 dorim să facem un spectacol demn de acest oraș uimitor.
Va fi, de asemenea, și o încercare majoră din punct de vedere tehnic, atât pentru echipe, cât și pentru noi, toți venind spre această cursă fără nicio referință reală cu excepția simulatoarelor. Nimeni nu a pilotat pe circuitul Las Vegas Strip de 6,12 kilometri, acesta fiind al doilea după Spa, în ceea ce privește lungimea turului de pistă caracterizată de trei linii drepte și 17 viraje. Suprafața va fi un mix între asfaltul obișnuit stradal, în special pe secțiunea Strip, precum și noi segmente complet reasfaltate cu această ocazie, ceea ce adaugă un element de necunoscut. Nu vor fi curse suport, iar circuitul va fi deschis pentru trafic normal, perioade bune din zi, ceea ce înseamnă că suprafața nu se va guma ca de obicei pentru a oferi o aderență mai bună.
Ne așteptăm ca mașinile să ruleze cu un nivel redus de apăsare, similar cu Baku sau chiar Monza: atingerea unei viteze de top cât mai ridicate fiind cheia competitivității aici. Toate sesiunile se vor derula nocturn, într-o ambianță și temperaturi neobișnuite pentru un weekend de cursă, mai similare cu cele din testele din presezon desfășurate în Europa. Liniile drepte lungi vor face dificilă atingerea presiunii în pneuri în calificări, precum și păstrarea lor în fereastra de operare: aceeași poveste ca și în Baku, dar ceva mai pronunțat în Las Vegas.
Ținând cont de acest lucru, am selectat un trio din cele mai soft compoziții pentru acest weekend: C3, C4 și C5, care ar trebui să garanteze o bună aderență. Presiunea minimă în pneuri ar trebui să fie 27 psi pe față și 24,5 psi pe spate, datorită temperaturilor mai coborâte, precum și layout-ului pistei. În condiții reci, diferența dintre presiunea pneurilor reci și presiunea normală de rulare este mult redusă – astfel că atunci când mașina se mișcă, presiunea va crește mai puțin decât pe alte circuite datorită temperaturii mai reduse a asfaltului. Drept rezultat, credem că presiunile de rulare vor fi mai coborâte decât pe alte circuite care sunt dure cu pneurile, cum ar fi spre exemplu Baku.
Astfel, toate elementele anunță o cursă extraordinară, plină de surprize și neprevăzut.”
Pneurile si pista
- Pentru weekend-ul de Grand Prix Las Vegas din Nevada se vor utiliza C3 ca P Zero Alb hard, C4 ca P Zero Galben medium și C5 ca p Zero Roșu soft: cea mai soft selecție din gamă.
- Pentru prima dată în istoria F1 sesiunile vor depăși o zi, cu programări diferite pentru acest weekend de cursă nocturn. Prima sesiune de antrenamente va avea loc joi, la 20:30, în timp ce FP2 se va derula vineri de la 12 noaptea la 01:00. FP3 va fi de asemenea vineri de la 20:30, calificările având loc sâmbătă de la miezul nopții, la 01:00. Cursa va avea startul sâmbătă, la 22:00.
- Noul circuit stradal din Las Vegas are 17 viraje și trei linii drepte, cu două zone DRS. Turul de pistă are 6,12km lungime, viteza maximă estimată fiind de 342km/h. Linia de sosire este pe colțul dintre Harmon Avenue și Koval Lane, iar layout-ul se întinde de pe Las Vegas Boulevard până la Sands Avenue, cursa alegrându-se pe durata a 50 de tururi.
- Miercuri este programată o ceremonie de deschidere prin care să se celebreze revenirea Formulei 1 la Las Vegas, începând cu orele 19:30. Printre artiștii programați să ia parte la eveniment se numără Steve Aoki, Thirty Seconds to Mars, Will.i.am și trupa Cirque du Soleil.
- Peste 30 de variante ale circuitului stradal au fost desenate înainte de selectarea layoutului final. Principala infrastructură, inclusiv pit building-ului în forma logo-ului „F1”, precum și linia boxelor și paddock-ul, au fost construite în mai puțin de un an.
- Formula 1 s-a mai derulat la Las Vegas ca ultimă rundă a sezoanelor 1981 și 1982, ambele evenimente fiind denumite Caesars Palace Grand Prix. Cu fiecare ocazie cursa a decis câștigătorul campionatului: Alan Jones a câștigat Grad Prix-ul pentru Williams în 1981, dar titlul a mers către pilotul Brabham, Nelson Piquet, în timp ce în anul următor cursa a fost câștigată de Michele Alboreto pentru Tyrrell, dar Keke Rosberg de la Williams devenind campion (Ferrari câștiga titlul constructorilor).
- Circuitul Las Vegas Strip trece aproape de The Sphere: o structură sferică de 110m lungine acoperită în întregime de 1,2 milioane panouri LED. Construcția – cea mai mare din lume de acest fel – dispune de 15.000 metri pătrați de ecrane de înaltă rezoluție 16K. Cu un cost de 2,3 miliarde dolari, The Sphere a fost inaugurată la începutul lunii noimebrie, printr-un concert U2: pe parcursul weekend-ului de grand prix, va lumina circuitul cu o reproducere a pneului Pirelli P Zero Elect, alternativ cu logo Pirelli. O animație personalizată Pirelli va fi, de asemenea, văzută pe acoperișul noii construcții care găzduiește pit-ul și Paddock Club-ul.
- Ocupanții podiumului vor purta o ediție specială a șepcii Pirelli cu inserții aurii. Drapelul Starts and Stripes, precum și „Las Vegas 2023”, vor fi prezente pe această șapcă – care va fi de altfel și la vânzare pentru public la deistribuitorii autorizați.