Marele Premiu al Japoniei va avea loc pe unul dintre cele mai fascinante și solicitante circuite din istoria F1: Suzuka, cu layout-ul său unic în forma cifrei opt. Aceastaă locație istorică este una dintre favoritele piloților, fiind absolut încântător să pilotezi aici ultra performantele monoposturi moderne. Cu forțele și apăsarea laterală și verticală, Suzuka este solicitant pentru pneuri și piloți. Solicitările sunt egal distribuite pe toate cele patru roți, pista având 10 viraje la dreapta și opt viraje la stânga, pe un tur de șase kilometri. Ca rezultat a acestor caracteristici, am adus aici cele mai dure pneuri din gama 2023: C1, C2 și C3. Aceasta este singura nominalizare identică cu selecția de anul trecut, ținând cont că noua compoziție C1 a fost introdusă anul acesta între C2 și fosta C1 (redenumită C0). Vineri, toate echipele vor avea șansa să testeze noua versiune a compoziției C2 în perspectiva omologării pentru sezonul următor. Această evoluție ar trebui să ofere o aderență mai bună față de actuala C2 și să se poziționeze mult mai coerent între C1 și C3. Pentru primele două sesiuni de antrenament, fiecare pilot va avea câte două seturi suplimentare de pneuri, compzrativ cu obișnuita alocare de 13 seturi per weekend. Acest test face parte din programul de dezvoltare recent definitivat pentru 2024 și care va continua cu compoziția C4 ce va fi testată odată cu Marele Premiu al Mexicului.
Pneurile si pista
- La Suzuka echipele vor avea C1 ca P Zero Alb hard, C2 ca P Zero Galben medium și C3 ca P Zero Roșu soft.
- Marele Premiu al Japoniei ar putea aduce câteva suprize datorită temperaturilor înregistrate săptămâna trecută, cu maxime de până la 33 de grade. Dacă încălzirea va continua, degradarea pneurilor va deveni un factor important.
- Condițiile meteo au influențat adesea Marele Premiu al Japoniei. În patru ocazii (2004, 2009, 2010 și 2019) calificările s-au derulat duminică dimineață datorită ploilor torențiale sau din cauza amenințărilor taifunului.
- În 2022, cursa a fost întreruptă datorită ploii în primul tur. Restartul s-a desfășurat trei ore mai târziu, cu doar 45 de minute desfășurate în total datoriă regulii de 4 ore pentru durata totală. În total, au fost parcurse 28 de tururi, piloții utilizând doar pneurile intermediare și cele de ploaie Cinturato.
- Asfaltul de la Suzuka are unul dintre cele mai ridicate niveluri de abrazivitate din sezon. Uzura și degradarea sunt factori importanți în determinarea planului de rulare pentru antrenamente, precum și pentru strategia de cursă.
- S-au desfășurat până acum 36 de ediții valide de Grand Prix pentru F1 Wolrd Championship: 32 dintre acestea găzduite de Suzuka – circuitul de casă al Honda – și patru de Fuji, care aparține lui Toyota. Cea mai de succes echipă este McLaren, cu nouă victorii, în timp ce pilotul care a câștigat de cele mai multe ori este Michael Schumacher (șase victorii). În 1994 și 1995, în Japonia s-a desfășurat Marele Premiu al Pacificului pe circuitul Aida.
- Marele Premiu al Japoniei a încoronat de 11 ori campionul mondial: cel mai recent anul trecut când Max Verstappen a câștigat cel de-al doilea său titlu. În 1995, Michael Schimacher a devenit campion mondial pentru a doua oară după ce câștiga Marele Premiul al Pacificului.