Avancronica MP de Formula 1 de la Montreal, Canada

Formula 1 revine în America de Nord după cele două etape europene de la Imola și Monaco. Marele Premiu al Canadei înseamnă schimbarea de continent dar în cazul pneurilor avem o situație de Status quo în privința compozițiilor pentru cea de-a noua etapă a sezonului, deorece cursa din Montreal va fi a treia la rând unde se vor folosi cele mai moi trei compoziții din gata 2024, adică C3 ca Hard, C4 ca Medium și C5 ca Soft, și de asemenea a doua apariție consecutivă a acestui trio pe circuitul din Canada, o pistă semi-permanentă găzduit de insula artificială Notre-Dame, creată inițial pentru Expo ’67.

Pista de 4,361 km a fost numită în onoarea lui Gilles Villeneuve și dispune de șase viraje la stânga și opt viraje la dreapta, având totodată și unele dintre cele mai reduse viteze medii din sezon. Stabilitatea pe frânare și tracțiune la ieșirea din șicane și din virajele mai lente, inclusiv din acul de păr ce precede o linie dreaptă lungă, reprezintă cheia competitivității, la fel ca și o mașină capabilă să schimbe direcția, rapid. Spre deosebire de precedenta haltă din calendar, de la Monaco, aici depășirile sunt posibile, in special la finalul liniei drepte înainte de ultima șicană, ce se terminp cu faimosul „Wall of Champions”, denumit astfel după ce trei campioni mondiali, Damon Hill, Michael Schumacher și Jacques Villeneuve, și-au încheiat cursa din 1999, lovindu-se de perete la ieșirea din viraj.

Întreaga pistă a fost reasfaltată pentru acest an, iar vibratoarele au fost înlocuite. Pe hârtie, caracteristicile existente ale pistei precum abrazivitatea redusă, respectiv aderența redusă ar trebui să fie aceleași, dar indicațiile din realitate vor fi exacte abia după ziua de joi când inginerii Pirelli vor face primele măsurători. Pentru cea mai mare parte a anului, piste este utilizată de oameni pentru plimbări pe jos sau cu bicicleta, astfel că timpii pe tur vor coborâ semnificativ pe măsură ce se depune cauciuc pe suprafața sa. Ar putea apărea și graining-ul, în special vineri și in mod special la compozițiile cele mai moi. Pneurile sunt supuse unor forțe laterale reduse, deși cele longitudinale sunt mari, dar in general, Montreal este unul dintre cele mai prietenoase circuite cu pneurile din tot calendarul.

Deși nu se comparată cu Monaco, realizarea unui timp bun în calificări implică rularea foarte aproape de zidurile de protecție și de bariere, în timp ce utilizarea ideală a bordurilor este la fel de importantă, astfel că este important pentru fiecare pilot să facă cât mai multe tururi posibil pentru a câștiga încredere. Evident, cea mai mică eroare este sever pedepsită. Va fi cazul în special anul acesta în șicana formată din viraje 4 și 5, unde zona de eșapare cu asfalt vechi a fost înlocuită cu iarbă.

În cursa de anul trecut, toate cele trei compozițiile slick au jucat un rol într-un mix de strategii, unii piloți, inclusiv cei trei finaliști ai podiumului, optând pentru două opriri, în timp ce alții doar odată, încercând să lungească stintul inițial cât mai mult posibil. Trebuie luat în considerare că apariția Safety Car-ului este ceva frecvent aici, iar un prim stint mai lung ofră astfel cea mai bună șansă de a miniiza timpul pierdut cu schimbul de pneuri.

Vremea, mereu foarte schimbătoare în iunie, joacă rolul său în evenimentul de lângă Quebec. O ploaie, rece, o zi cu vânt, pot fi urmate de soare și o vreme caldă, dar temperaturile pot varia considerabil de-a lungul unei zile.

Marele Premiu al Canadei a debutat în Campionatul Mondial de Formula 1 in 1967, fiind găzduit de trei circuite. Dincolo de actuala pistă, cursa s-a mai derulat la Mosport in Ontario de opt ori și de două ori la Mont-Tremblant, tot in Quebec, la doar 150km nord de Montreal. Au fost in total 52 de ediții, iar cei mai de succes piloți aici sunt Michael Schumacher și Lewis Hamilton, care au câștigat fiecare de câte șapte ori și care împart de asemenea și numărul de pole-position cu câte șase reușite fiecare. McLaren este cel mai titrat dintre constructori cu 13 victorii și 11 pole-uri, în timp ce Ferrari are cele mai multe clasări pe podium (37).