Avancronica MP de la Abu Dhabi

Trecem de la luminile din Las Vegas, la apusul din Abu Dhabi, în doar o săptămână, după o călătorie de peste 13.000km, pentru o cursă care este binecunoscută pentru faptul că închide sezonul. În acest weekend, Yas Marina va găzdui Marele Premiu al Abu Dhabi pentru cea de-a 15-a dată, dintre care de 11 ori aceasta a fost ultima cursă a sezonului.

Pista a fost modificată în 2021 pentru a o face mai rapidă și mai cursivă, ceea ce a creat de asemenea și posibilități pentru depășire, așa cum am văzut la ultimele două evenimente desfășurate aici. Yas Marina este în partea de jos a scalei când vorbim despre solicitările asupra pneurilor, în ciuda solicitărilor verticale care afectează în special axa față. Drept rezultat, am selectat cele mai moi trei compoziții, cu C3 fiind compoziția hard, C4 fiind cea medium și C5 cea soft. Aceasta este aceeași alegere ca și anul trecut și de asemenea o alegere identică cu ceea ce am văzut în Las Vegas weekendul trecut: o confirmare a versatilității actualelor compoziții.

Așa cum a devenit deja o tradiție. Ziua de marți de după Grand Prix va găzdui ultimul test, fiecare echipă urmând a fi prezentă cu două mașini: una pentru piloții tineri, iar cealaltă, teoretic, pentru testarea pneurilor. Oricum, nu vor fi compoziții noi pentru acest test: FIA a comunicat recent că pentru 2024 compozițiile vor fi la fel ca anul acesta, singura schimbare fiind că de anul viitor vor fi disponibile cinci îm loc de șase, datorită eliminării compoziției C0 (care nici nu a fost utilizată în vreo cursă anul acesta).

Astfel, testul ar putea fi util pentru echipă să lucreze pe tyre management prin acumularea de informații pentru sezonul viitor. Echipele vor avea o alocare predeterminată de pneuri pentru acest test. Mașina care va fi folosită în teste va avea la dispoziție 10 seturi, constând în unul de C1, unul de C2, două de C5 și câe trei seturi din C4 și C3. Între timp, mașina pentru piloții tineri va avea putea utiliza câte două seturi de C3 și C5 precum și patru seturi de C4.

Pneurile si pista

  • Pentru ultima cursă a sezonului, compozițiile nominalizate sunt C3 ca P Zero Alb hard, C4 ca P Zero Galben medium și C5 ca P Zero Roșu soft.
  • Aproape toți piloții au pornit în cursa de anul trecut din Abu Dhabi pe medium. Primii trei finaliști – în ordine, Max Verstappen, Charles Leclerc și Sergio Perez – au oprit doar odată pentru a schimba pe hard, între tururirle 16 și 21.
  • Turul pistei Yas Marina are 16 viraje precum și secțiuni rapide, inclusiv o linie dreaptă de 1,2 km între virajele 5 și 6. Modificările care au avut loc în 2021 au scurtat turul de pistă la 5,28km.
  • Lewis Hamilton este cel mai de succes pilot aici, cu cinci victorii, urmat de Max Verstappen și Sebastian Vettel (cu câte trei victorii fiecare). Mercedes și Red Bull sunt echipele cele mai de succes, cu câte șase victorii fiecare.