La doar câteva zile după ce s-a ridicat cortina în Bahrain, Formula 1 s-a mutat din Golful Persic, la Marea Roșie, pentru a doua etapă, care se va desfășura de joi 7 martie, până sâmbătă 9 martie. În timp ce distanța dintre circuitul permanent de la Sakhir până la circuitul stradal de la Jeddah este de doar 1260km, caracteristicile celor două locații sunt cum nu se poate mai diferite. De la o pistă cu un asfalt foarte abraziv, unde degradarea termală este în mod special ridicată și unde stabilitatea la frânare și pentru tracțiune sunt factorii cheie, ne mutăm acum pe o pistă cu o suprafață destul de fină și pe care se dezvoltă viteze foarte ridicate (media pe tur este de 250km) a doua după Monza în această privință.
Cu 6174km lungime, acesta este al doilea cel mai lung circuit din calendar, destul de sinuos având 27 de viraje, cele mai multe față de oricare alt circuit și pe care piloții îl vor parcurge sâmbătă de 50 de ori. Faptul că multe viraje sunt de viteză medium spre ridicată înseamnă că pneurile sunt supuse forțelor laterale ridicate. Ca și în Bahrain, calificările și cursa au loc seara, începând la ora locală 20.00, la temperaturi care sunt astfel mai scăzute decât în primele sesiuni de antrenamente de joi și vineri.
Pe baza experienței din precedentele trei ediții ale cursei, Pirelli a ales cele trei compoziții din mijlocul gamei: C2 ca Hard, C3 ca Medium și C4 ca Soft. O altă diferență comparativ cu Bahrain este strategia din cursă. Sâmbăta trecută, majoritatea covârșitoare a piloților au efectual două opriri, cu o a treia oprire la libera alegere. Oricum, în Jeddah, este destul de posibil să fie o cursă cu o singură oprire, piloții schimbând între Medium și Hard în funcție de poziția pe grilă. Acesta fiind un circuit stradal nu există prea multe zone de eșapare astfel că riscul unor accidente este destul de mare, așa cum este și șansa de a vedea Safety-Car-ul pe pistă sau având chiar cursa oprită cu steag roșu. Depășirile sunt destul de complicate, cea mai bună oportunitate fiind la intrarea în virajul 1.
Așa cum este de obicei cazul pe un circuit stradal, evoluția pistei va fi foarte ridicată iar în calificări, va fi crucial să se aleagă momentul ideal pentru a se ieși pe pistă pentru a se realiza un timp bun și este de asemenea important ca turul să fie pregătit corespunzător.
La precedentele ediții, am văzut piloți efectuând chiar și două tururi de pregătire pentru a aduce Soft-ul in fereastra optimă de temperatură, iar asta poate cauza probleme de trafic.
Dincolo de cursa suport obișnuită oferită de a doua etapă a campionatului de Formula 1, circuitul de la Jeddah va găzdui de asemenea și F1 Academy pentru prima din cele șase etape ale sezonului, toate desfășurate alături de un eveniment Grand Prix. Compania întărește astfel suportul pentru tinerii piloți de pe scara carierei prin extinderea oportunităților pentru ei astfel că, așa cum a fost deja cazul și în trecut, unii piloți și-ar putea croi drumul spre vârful carierei alergând de fiecare dată și exclusiv cu pneuri Pirelli.
Toate mașinile F1 Academy sunt echipate cu pneuri pe 13 inch Pirelli P Zero DM, aceleași ca și cele din sezonul trecut din toate seriile Formula 4 pentru care furnizor este Pirelli. P Zero DM este conceput să mențină un nivel constant de performanță pe distanțe lungi, astfel că piloții își pot dezvolta abilitățile fără a trebui să gestioneze variabilele ce se regăsesc de obicei în campionatele majore vizavi de uzura pneurilor. Fiecare pilot va avea la dispoziție 14 pneuri pentru pista uscată (trei seturi și jumătate) și opt pneuri de ploaie (două seturi) per weekend de cursă.