Avancronica Pirelli pentru MP de la Portimao

DE CE AM ALES ACESTE PNEURI?

  • Circuitul portughez Portimao din Algarve, cu urcări și coborâri asemănătoare unui rollercoaster, este o locație complet nouă pentru Formula 1. Pentru primul grand prix ce se va derula în Portugalia din 1996 încoace au fost alese cele mai dure compoziții din gamă: C1 ca P Zero Alb hard, C2 ca P Zero Galben medium și C3 ca P Zero Roșu soft.
  • Această selecție a fost făcută în ideea de a face față cerințelor dure ale circuitului cu multe diferențe de nivel. Acesta, deși este un circuit modern, are ceva din stilul circuitelor de modă veche.
  • Nimeni nu știe cu exactitate la ce să se aștepte pentru Formula 1 la Portimao, dar Pirelli are ceva experiențe precedente pe acesta din cursele de GT. Oricum, alegerea mai conservatoare a fost făcută prin nominalizarea celor mai dure pneuri din gamă – cu scopul de a fi acoperită orice eventualitate.
  • Deși cursa are loc în octombrie, sunt posibile temperaturi care să depășească 25 de grade Celsius, pentru sudul Portugaliei.
  • Pentru prima dată în acest an, s-a făcut un pas în privința alocărilor de la opt seturi de soft, trei de medium și două de hard. În Portugalia (și în Turcia luna viitoare), piloții vor primi câte șapte seturi de soft, trei seturi de medium și trei seturi de hard. Aceasta pentru a compensa duritatea acestor două piste.
  • De-a lungul primei jumătăți de oră din cea de-a doua sesiune de antrenamente libere de la Portimao (FP2) toate echipele vor testa pneurile slick prototip nemarcate pe 13 inch pentru anul viitor, conform unui plan definit de Pirelli. Aceasta va valida dezvoltarea pneurilor pentru 2021: ultimul sezon pentru pneurile pe 13 inch din F1.

CARACTERISTICILE PISTEI:

  • Pista ondulată are 15 viraje și o linie dreaptă lungă, cu un ultim viraj de dreapta (Galp) ce solicită extrem pneurile.
  • Există o varietate mare de viraje: unul din motivele pentru care Portimao a fost selectat pentru testele F1 în 2009. Pneurile sunt supuse atât forțelor laterale cât și longitudinale, datorită frânărilor puternice, ceea ce va reprezenta un adevărat test pentru pneuri, piloți și mașini. Ca de obicei pe orice nou circuit datele acumulate în antrenamente vor fi vitale pentru stabilirea informațiilor și formulelor pentru strategii.
  • Circuitul este destul de lat – aproape 14 metri – ceea ce ar trebui să ajute depășirile.
  • Pista a fost complet reasfaltată în urmă cu câteva săptămâni, astfel că noul asfalt reprezintă o necunoscută: ar putea avea calități diferite față de precedenta suprafață.

 

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING

„Pentru prima dată, avem în față o dublă prezentă pe circuite noi pentru Formula 1 în era hybridă: începând cu Portimao, care este la primul grand prix. Deși Formula 1 nu a mai fost prezentă aici, avem ceva experiență pe această pistă grație curselor de GT și superbike, care ne dau o bună idee asupra a ceea ce trebuie să ne așteptăm. Este un circuit absolut spectaculos și credem că piloților le va plăcea să alerge aici. Portimao este dur cu pneurile, iar situația poate fi accentuată și de vremea caldă, motiv pentru care am selectat cele mai dure compoziții din gamă. Am ajustat de asemenea și alocarea standard de pneuri pentru acest weekend, piloții primind un set suplimentar de hard-uri și un set mai puțin de soft. În FP2, piloții vor testa pneurile pe 13 inch pentru anul viitor, pentru prima dată, în prima jumătate de oră a sesiunii. Ca de obicei acesta va fi un test în orb, astfel că piloții nu vor ști exact ceea ce testează.”