Conturile Mercedes dezvăluie că echipa face toți banii

Echipa Mercedes a câștigat și a cheltuit aproape aceeași sumă în 2018, ca și în sezonul precedent, conform conturilor echipei făcute publice recent..

Venitul echipei din banii obținuți din premiul de F1, din sponsorizare și de la compania-mamă Daimler AG, a crescut astfel de la 337,2 milioane lire sterline în 2017, la 338,4 milioane lire sterline în 2018.

De asemenea, cheltuielile echipei au crescut de la 309,7 milioane lire sterline la 311,4 milioane liire sterline, rezultând un profit post-impozit de 13,3 milioane lire sterline.

Se poate constata și că veniturile și cheltuielile au făcut un salt semnificativ din 2016 până în 2017, ultimele cifre reflectând costurile de cercetare și dezvoltare, asociate cu modificările majore ale regulilor din F1 introduse în sezonul respectiv.

Faptul că cheltuielile echipei au rămas în esență aceleași în 2018 sugerează că Mercedes a ales să mențină acest nivel de investiții într-o perioadă de reguli relativ stabile.

Cu toate acestea, nu există încă semne venite din exterior pentru echipă care să se refere la limita costurilor care va fi impusă din 2021 și care va obliga cele mai mari trei echipe să-și reducă cheltuielile și, inevitabil, numărul de șefi.

Într-adevăr, în ultimele trei sezoane, numărul mediu al personalului echipei a crescut de la 849 în 2016, la 912 în 2017 și la 968 în 2018, cu cele 38 de persoane adăugate anul trecut în sectoarele proiectare, fabricație și inginerie. Plus alte19 în administrație. Asta a contribuit la creșterea facturii salariilor din 2018 cu 6,5 milioane de lire sterline, de la 87,2 milioane lire sterline la 93,7 milioane lire sterline.

Contribuția veniturilor din marketing ale Daimler AG la bugetul echipei s-a ridicat la 64,3 milioane lire sterline, cu aproximativ 4 milioane lire sterline mai mult decât în anul precedent.

Dar suma de 25,3 milioane lire sterline a fost returnată de către echipă – ceea ce reflectă costurile de închiriere ale unităților electrice furnizate de compania soră, HPP. Rezultă așadar că contribuția netă a  Daimler este sub 40 de milioane de lire sterline.

Așa cum sugereză cifrele din 2018, Mercedes face toți banii, bucurându-se de o cotă de 24% din acoperirea curselor de F1 la TV în 2018, ceea ce reprezintă o valoare publicitară echivalentă de 3,7 miliarde de dolari pentru partenerii comerciali.

În accentuarea valorii programului F1 echipa spune: „În paralel cu succesul echipei din ultimele sezoane, marca Mercedes-Benz a crescut în valoare, de la 31,9 miliarde de dolari în 2013 la 48,6 miliarde de dolari în 2018, „Formula 1 aducând o contribuție importantă la statutul mărcii ca fiind a opta cea mai valoroasă din lume”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.