Cum ar fi putut arăta cursa din Belgia. Soluții tehnice date de un fost campion mondial de F1

Campionul mondial de Formula 1 din 1992, Nigel Mansell, a declarat că această competiție sportivă  a ratat ocazia unei curse în Belgia, sugerând idei despre cum ar fi putut avea loc o cursă sigură în ploaie la Spa-Francorchamps.

Nigel Mansell a propus câteva soluții care, dacă regulile F1 ar fi suficient de relaxate pentru a permite, ar fi putut asigura o cursă sigură în condițiile umede de la Spa-Francorchamps.

MP al Belgiei s-a încheiat după doar două tururi, parcurse în spatele safety-car-ului, din cauza condițiilor meteo nefavorabile, iar Max Verstappen a fost declarat învingător.

Nigel Mansell a subliniat că el și colegii săi puteau să concureze și în condiții de vreme rea. „În anii trecuți, am concurat și când loveau musonii”, a spus Mansell.

„Am concursat în Australia (1991) și în Japonia (1994) in timp ce erau musoni. De asemenea, la Estoril in 1985. Și nu uit niciodată cum am concurat pe o vreme groaznică la Monte Carlo (1984). Dar am reușit atunci să reglăm înălțimile de deplasare la mașină, astfel încât să obțineți mai mult spațiu la sol. Se pot pune mai multe aripi pe mașină pentru a oferi mai multă forță, pentru a oferi șoferilor un control mai bun al mașinilor”, spune Nigel Mansell.

„Cred că s-a ratat o oportunitate, Reglementările ar fi putut fi ajustate în acea zi, oferind șansa piloților, mașinilor și echipelor să-și regleze mașinile la o înălțime mai mare de deplasare, să pună mai multă forță și chiar să regleze înclinarea roților pentru a porni într-adevăr o cursă”.

Mansell a propus câteva soluții tehnice pentru modul în care Formula 1 ar putea face schimbări pentru a permite curse mai eficiente pe timp umed. ”Lăsați echipele să modifice puțin mașinile, astfel încât acvaplanele să facă mai puțin, să facă un timp delta fără pace car, deoarece un pace car nu poate merge suficient de repede pentru o mașină de Formula 1”, a sugerat el.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.