Cursa de la Imola 2021

Dupa ce ieri am avut calificari foarte interesante pe circuitul de la Imola, astazi ne asteptam la o cursa mai putin interesanta prin prisma depasirilor de pe circuit, dar foarte palpitanta sub aspectul stretegiilor si a ambitiilor pilotilor si echipelor.

Nimeni – in afara de cei mai infocati suporteri ai mexicanului – nu se astepta ca acesta sa il invinga pe Verstapen in calificari si chiar sa rateze prima pozitie printr-o eroare comisa chiar in ultimul viraj al celui mai rapid tur al sau.

In cursa cei doi coechipieri Red Bul vor pleca pe pneuri diferite. Deci strategiile lor vor fi diferite. Perez pleaca pe pneurile usoare si cele mai rapide, iar Verstapen la fel ca si Hamilton pe cele medii si putin mai lente, dar mai rezistente. De urmarit cum va oferi si daca va oferi echipa Red Bull sanse ambilor piloti la victorie. Este o certitudine insa ca Perez trebuie sa atace in prima tura, primul viraj si sa il depaseasca pe Lewis pentru a avea sanse mari la victorie.

De observat ce vor reusi sa fac pilotii din spate aflati pe masini evident mai rapide si aici ne gandim la Bottas, Tsunoda, pilotii McLaren, Sainz si chiar Alonso. Circuitul este unul pe care se depaseste foarte greu, chiar daca fata de anul trecut s-a prelungit zona DRS. Insa circuitul fiind unul din vechea generatie, care nu permite greseli, greseli ce vor aparea spunem noi, acest lucru va duce la aparitia masinii de siguranta, care la randul sau va putea provoca rasturnari de situatie.

Steag rosu

In turul 33 a fost un haos complet pe circuit, dupa ce toti pilotii au trecut pe pneurile de circuit uscat.

Lewis Hamilton a gresit si a iesit de pe circuit si a lipsit jumatate de metru ca sa nu abandoneze. Imediat apoi Bottas a avut un acrosaj cu Russell la peste 300km/ora si au lovit parapetul iesind din cursa. In acelasi tur am putut vedea pe dublul campion mondial Alonso in afara circuitului reusind sa revina pe circuit.

Inainte de asta Perez si Vettel au fost penalizati cu o oprire de 10 secunde ce trebuie efectuata pe linia boxelor.

Ordinea in turul 34:

Verstapen

Leclerc

Norris

Perez

Sainz

Ricciardo

Stroll

Raikkonen

Hamilton

Tsunoda

Max Verstapen castiga cursa insa Hamilton ajunge pe locul 2 si face cel mai rapid tur, astfel ca ramane lider in clasamentul pilotior. Locul 3, alt britanic Lando Norris. Pe urmtoarele doua locuri pilotii Ferrari Leclerc si Sainz.

 

Rezultatele finale:

Pozitia Nr Pilotul Echipa Tururi Durata Puncte
1 33 Max Verstappen Red Bull Racing Honda 63 2:02:34.598 25
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 63 +22.000s 19
3 4 Lando Norris McLaren Mercedes 63 +23.702s 15
4 16 Charles Leclerc Ferrari 63 +25.579s 12
5 55 Carlos Sainz Ferrari 63 +27.036s 10
6 3 Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 63 +51.220s 8
7 18 Lance Stroll Aston Martin Mercedes 63 +51.909s 6
8 10 Pierre Gasly AlphaTauri Honda 63 +52.818s 4
9 7 Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing Ferrari 63 +64.773s 2
10 31 Esteban Ocon Alpine Renault 63 +65.704s 1
11 14 Fernando Alonso Alpine Renault 63 +66.561s 0
12 11 Sergio Perez Red Bull Racing Honda 63 +67.151s 0
13 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri Honda 63 +73.184s 0
14 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing Ferrari 62 +1 lap 0
15 5 Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 61 DNF 0
16 47 Mick Schumacher Haas Ferrari 61 +2 laps 0
17 9 Nikita Mazepin Haas Ferrari 61 +2 laps 0
NC 77 Valtteri Bottas Mercedes 30 DNF 0
NC 63 George Russell Williams Mercedes 30 DNF 0
NC 6 Nicholas Latifi Williams Mercedes 0 DNF 0

 

 

2 comentarii

  1. Reply Post By Laurence (dar nu Stroll)

    Cel mai rapid schimb de pneuri in cursa unde il putem gasi?!

    1. Reply Post By F1 Manager

      Apare dupa 24 de ore pe site-ul https://inmotion.dhl/en/formula-1/fastest-pit-stop-award/

      De aceea ne ia atat timp ca sa punem rezultatele finale.

      Daca gasiti in alta parte mai repede va rog sa ne anuntati.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.