Cursa din Portugalia: o luptă în patru?

Astazi de la ora 17 se va da startul in Marele Premiu de Formula 1 din Portugalia, pe circuitul din Algavre, Portimao.

Specialistii dau ca de obicei o lupta pentru victorie in cursa din Portugalia doar intre Hamilton si Verstapen.

F1 Manager vede lucrurile diferit. Am spune ca lucrurile au inceput sa se aseze si pentru Sergio Perez care este aproape in calificari de colegul sau, iar in cursa mexicanul este de obicei dezlantuit si piloteaza ca si cand nu are multe de pierdut. Si nici nu are.

Valtteri Bottas in schimb are totul de pierdut daca nu termina cursa in fata lui Hamilton. Au trecut 4 ani de cand este la Mercedes si este cotat doar ca pilotul bun pentru a doua pozitie in echipa. Russell sta in fata sa sau ii sufla in ceafa si la fel multi alti tineri piloti. Bottas trebuie sa demontreze ca poate pilota in cursa la fel de bine cum o poate face in calificari.

Red Bull trebuie sa atace si cu ambii piloti in spatele celor de la Mercedes au o multime de posibilitati. De la primul viraj pana la ultima tura.

Daniel Ricciardo care a declarat ca a fost o zi intunecata, are de demonstrat si el multe. Plecand de pe locul 16, orice mai putin cu doua trei locuri decat colegul sau Lando Norris va fi vazut ca un semiesec.

Sebastian Vettel sigur spera la un start curat unde eventual sa mai ciupeasca o pozitie doua ca sa aiba de unde le pierde apoi; masina Aston Martin pare departe de ceea ce era sezonul trecut dar sanse la puncte sunt.

Sainz pleaca de pe a treia linie a grilei de start si de pe partea cat de cat curata si cu ceva aderenta in plus a acesteia. Spaniolul daca isi invinge colegul de echipa arata ca nu este cu nimic mai prejos decat fostul sau coleg de echipa de la Toro Rosso, Max Verstapen. De vazut insa daca poate iterfera in lupta cu cei din fata, cupilotii Mercedes si Red Bull.

Aderenta pneurilor, ritmul de cursa, curajul va putea face diferenta macar in prima parte a cursei. Iar alti factori, cum ar fi posibilitatea mare a aparitiei unei masini de siguranta va putea face diferenta ulterior.

Alpine par ca au progresat si la fel ca si Ricciardo, Fernando Alonso trebuie sa arate ca abilitatile sale sunt inca intactate si ca pana la cursa din Spania de peste o saptamana poate deveni vioara intai a echipei franceze.

Alt aspect important aici sunt limitele circuitului. Sa vedem cum vor gestiona intr-o maniera corecta, egala si transparenta comisarii de cursa abaterile de la limitele stabilite ce cu siguranta vor aparea, fiind 5 viraje din 15 unde depasirea acestor limite impune penalizari.