Dubla McLaren in Marele Premiu al Chinei – dubla dezcalificare Ferrari

Marele Premiu al Chinei s-a încheiat cu o dublă pentru McLaren, Oscar Piastri devansându-l pe Lando Norris, australianul obținând a treia victorie din carieră. Pentru echipa engleză, a fost victoria cu numărul 191, a treia consecutivă și a patra la acest eveniment, prima în 14 ani, de când Lewis Hamilton a câștigat în 2011. Piastri și Norris au asigurat cea de-a 50-a clasare dublă a McLaren, a doua pentru acest cuplu de piloți, după ce au terminat în aceeași ordine anul trecut la Budapesta.

Pentru a doua oară consecutiv în acest sezon, George Russell a urcat pe treapta a treia a podiumului, asigurând cea de-a 300-a clasare pe podium pentru Mercedes (129 de victorii, 98 de locuri doi și 73 de locuri trei). Această listă specială este condusă de Ferrari cu 829 de puncte, înaintea McLaren cu 527 și Williams cu 313.

Pe grila de start, 17 piloți au optat pentru pneurile Medium pentru primul stint, doar Lance Stroll și Oliver Bearman alegând pneurile Hard, în timp ce Liam Lawson a optat și el pentru C2, dar a plecat de la boxe din cauza unei penalizări. Deși toate indicațiile de la începutul cursei arătau că o strategie cu două opriri era în mod clar cea mai plauzibilă, modul în care s-a desfășurat cursa și comportamentul pneurilor, în special în cazul pneurilor Hard, care nu fuseseră folosite deloc în cele două zile anterioare, au orientat majoritatea plutonului către o singură oprire cu cât mașinile rulau mai mult pe circuit.

Cei care au pornit pe Medium au intrat la boxe pentru a aborda C2 într-o fereastră între tururile 10 și 20, Pierre Gasly fiind primul care a oprit, iar Alex Albon și Nico Hulkenberg ultimii. Între timp, cei trei piloți care au plecat pe Hard au parcurs stinturi de diferite lungimi: Lawson a intrat în turul 18, Bearman în 26, iar Stroll a rămas pe loc până în 36. În afară de cei trei, Gabriel Bortoleto a fost nevoit să intre la boxe în primul tur pentru a schimba direct pe Hard, înainte de a intra pentru un alt set de C2-uri după 25 de tururi.

În a doua parte a cursei, a devenit clar că pneul Hard funcționa foarte bine, având doar o ușoară degradare. Cu toate acestea, trei piloți (Hamilton și cei doi Racing Bull) au efectuat o a doua oprire, lăsând restul plutonului să contiue până la steagul în carouri. Dintre cei care au pornit pe Hard, Stroll și Bearman au făcut al doilea stint pe Medium.

Pilotii Ferrari alaturi de Pierre Gasly au fost descalificati din cursa. Charlesc Leclerc si Pierre Gasly pentru faptul ca monoposturile lor nu aveau greutatea regulamentara, cu 200 grame in cazul lui Leclerc, iar in cazul lui Lewi Hamilton fiindca o bucata din partea spate a masinii, componenta a stabilitatii monopostului a fost gasita de doar 8,5mm cand minimul impus de regulament este de 9 milimetri.

Rezultatele finale ale cursei sunt mai jos:

Pozitia

Nr

Pilotul

Masina

Tururile

Durata

Puncte

1

81

Oscar Piastri

McLaren Mercedes

56

1:30:55.026

25

2

4

Lando Norris

McLaren Mercedes

56

+9.748s

18

3

63

George Russell

Mercedes

56

+11.097s

15

4

1

Max Verstappen

Red Bull Racing Honda RBPT

56

+16.656s

12

5

31

Esteban Ocon

Haas Ferrari

56

+49.969s

10

6

12

Kimi Antonelli

Mercedes

56

+53.748s

8

7

23

Alexander Albon

Williams Mercedes

56

+56.321s

6

8

87

Oliver Bearman

Haas Ferrari

56

+61.303s

4

9

18

Lance Stroll

Aston Martin Aramco Mercedes

56

+70.204s

2

10

55

Carlos Sainz

Williams Mercedes

56

+76.387s

1

11

6

Isack Hadjar

Racing Bulls Honda RBPT

56

+78.875s

0

12

30

Liam Lawson

Red Bull Racing Honda RBPT

56

+81.147s

0

13

7

Jack Doohan

Alpine Renault

56

+88.401s

0

14

5

Gabriel Bortoleto

Kick Sauber Ferrari

55

+1 lap

0

15

27

Nico Hulkenberg

Kick Sauber Ferrari

55

+1 lap

0

16

22

Yuki Tsunoda

Racing Bulls Honda RBPT

55

+1 lap

0

NC

14

Fernando Alonso

Aston Martin Aramco Mercedes

4

DNF

0

DQ

16

Charles Leclerc

Ferrari

DSQ

0

DQ

44

Lewis Hamilton

Ferrari

DSQ

0

DQ

10

Pierre Gasly

Alpine Renault

DSQ

0