F1 Renault a murit, trăiască Alpine F1

Renault este aici pentru a rămâne în Formula 1, dar vor concura sub un nou nume – și în culori noi – din 2021 după ce producătorul francez a anunțat că va schimba marca pentru a deveni echipa Alpine F1.

După ce în luna iulie a anunțat revenirea la echipa pentru 2021, echipa cu care a fost de două ori campioan mondial Fernando Alonso, Renault s-a angajat în F1 până cel puțin 2025 luna trecută, acceptând noul Acord Concorde. Dar în grupul Renault mai larg, au existat schimbări radicale.

Noul CEO al grupului, Luca De Meo, a reorganizat compania pentru a pune un accent mai puternic pe mărcile cheie – Renault, Dacia, Alpine și New Mobility. Ca parte a acestei schimbări, șeful Renault F1, Cyril Abiteboul, a fost însărcinat să ajute la ridicarea mărcii Alpine, care produce în prezent autovehiculul sport A110.

Și acum a fost anunțat că operațiunea F1 va lua acest nume – precum și o nouă schemă de culori, culorile naționale franceze de roșu, alb și albastru înlocuind galbenul și negrul Renault.

Brandul Alpine este renumit pe tot parcursul motorsportului, marca marcând victorii în cursele de 24 de ore de la Le Mans și în raliuri. Marca nu a mai apărut niciodată ca producător în F1, deși prima incursiune a Renault în curse de Grand Prix în 1977 a fost cu o echipă formată din departamentele de competiție Alpine și Gordini. Alpine A442B propulsat de Renault a obținut victoria la Le Mans în 1978, cu asul Formulei 1 Didier Pironi la volan.

Viitoarele șasiuri produse de echipa din Enstone vor fi desemnate ca Alpine, dar numele Renault va rămâne, deoarece mașinile vor funcționa cu motoare hibride Renault E-TECH, produse în Viry-Chatillon. Directorul echipei, Cyril Abiteboul, a declarat că echipa este hotărâtă să revină pe podium și să câștige sub noile sale culori.

„Această schimbare vine într-un moment cheie în traiectoria echipei și a sportului”, a spus el. „Alpine aduce o nouă semnificație, noi valori și culori în padoc, cu spiritul competiției din alte lumi și agilitatea creativă franceză. Acestea vor fi active în pregătirea termenelor limită pentru 2022. Implementarea„ plafonului bugetar ”va pune capăt cursei de cheltuieli și va permite echipelor semnatare să fie măsurate pentru valoarea lor sportivă. Alpine își are locul în Formula 1 și poate lupta pentru victorie.”

De Meo a adăugat: „Alpine este un brand frumos, puternic și vibrant, care aduce un zâmbet pe fețele adepților săi. Prin introducerea Alpine, un simbol al excelenței franceze, în cele mai prestigioase discipline auto din lume, continuăm aventura producătorilor într-un sport reînnoit.

„Aducem un brand de vis alături de cele mai mari nume, pentru curse de mașini spectaculoase făcute și urmate de entuziaști. Alpine își va aduce, de asemenea, valorile în paddock-ul F1: eleganță, ingeniozitate și îndrăzneală. ”

Esteban Ocon va fi partenerul lui Fernando Alonso pentru primul sezon al grădinii Alpine.