Îngrijorări pentru motoarele V6 de anul viitor

Asa cum F1 Manager anticipa chiar zilele trecute – ca suntem sceptici de ce va mai ramane din Formula 1 incepand de anul viitor – iata ca primele semnale apar si sunt legate chiar de subiectul motoarelor V6, de puterea scoasa de ele si de zgomotul pe care il produc.

Este de asteptat ca Honda sa intre in Formula 1 incepand din 2015 si sunt zvonuri legate de implicarea in Formula 1 si a producatorilor Volkswagen si Toyota.

Bernie Ecclestone crede ca schimbarile de regulament ce vor interveni incepand de anul viitor sunt nefavorabile tocmai furnizorilor de motoare si a declarat pentru Autoweek: „pericolul este ca ceea ce se va intampla este ce dintotdeauna s-a intamplat cu producatorii, si anume faptul ca se vor opri atunci cand nu vor functiona lucrurile. Alt risc este faptul ca sunetul scos de „motoarele de tuns iarba” va indeparta spectatorii.”

El a mai adaugat: „ceea ce trebuia noi sa ne asiguram este faptul ca motoarele vor ajunge pana la 16.000 de rotatii pe minut. Acest lucru a fost agreat si acum stim deja ca turatiile nu vor ajunge nici pe departe la acesasta cifra. Iesirea gazelor a fost agreata si chiar daca ai rezervoare mari tot nu poti ajunge la 16.000 de rotatii.”

Desi admite ca nu este solutia de dorit nu exclude ca masinile sa creeze un sunet artificial identic cu cel scos in prezent de monoposturi: „poate ca putem sa le facem sa sune ca motoarele actuale”.

Ron Walker a spus ca Jean Todt i-a spus mai demult in Australia ca urmatorul lucru care il vor de la Formula 1 este ca aceasta sa foloseasca masini hibride. Cand l-a intrebat de zgomotul produs de acestea incepand cu 2014 i s-a raspuns ca vor pune niste cutii pe spatele masinii care vor amplifica zgomotul. „Doamne pazeste-ne!” a incheiat Walker.