Lando Norris a obținut maximum de puncte în Marele Premiu al Olandei, bazându-se pe pole position-ul de ieri, câștigând cursa și stabilind cel mai rapid tur al cursei în ultimul tur. Acest lucru înseamnă că pilotul McLaren devine al 48-lea pilot care reușește tripla într-un Mare Premiu. Cu un start excelent de pe locul doi, Max Verstappen a păstrat speranțele publicului local de a obține o nouă victorie pentru eroul local. În ceea ce a fost a 200-a sa participare a sa la un Mare Premiu, locul doi a fost totuși important în ceea ce privește campionatul, deoarece are încă un avans de 70 de puncte față de Norris, cu nouă curse rămase de disputat. Charles Leclerc a ocupat locul al treilea, asigurând astfel al doisprezecelea podium al sezonului pentru Ferrari.
Aceasta a fost a 186-a victorie pentru McLaren, a treia în acest sezon. Pe locul patru, Oscar Piastri este singurul pilot care a parcurs toate cele 917 tururi ale curselor din acest sezon până acum.
16 piloți au ales să se alinieze pe grila de start pe Medium, în timp ce trei – Hamilton, Tsunoda și Bottas – au optat pentru Soft, iar Magnussen a plecat de la boxe pe Hard. Trei sferturi dintre piloți au efectuat o cursă cu o singură oprire, montând Hard ca al doilea set (Magnussen a trecut pe Medium). Piloții Mercedes au efectuat două opriri, Hamilton folosind două seturi de C3 și Russell unul, în timp ce Tsunoda, Bottas și Zhou au folosit toate cele trei compoziții disponibile, iar Albon a folosit două seturi de C2 împărțite de un stint pe hard.
Hulkenberg a realizat cel mai lung stint al cursei, parcurgând 57 de tururi pe Hard. Premiul pe Medium îi revine lui Piastri (33 de tururi), în timp ce Hamilton a făcut 24 de tururi pe Soft.
MARIO ISOLA – PIRELLI MOTORSPORT
„O cursă foarte intensă, în care am văzut un pilot și o echipă – Lando Norris și McLaren – demonstrând o superioritate clară asupra rivalilor lor. În spatele său, a existat o mare luptă în cadrul celor două grupuri de echipe care s-au detașat în acest sezon: grupul de frunte, format din McLaren, Red Bull, Ferrari și Mercedes și restul plutonului, toate luptând pentru punctele rămase.
În ceea ce privește strategia, ni s-au confirmat previziunile de la începutul cursei, și anume că o singură oprire era cea mai rapidă opțiune. Din cantitatea mică de date obținute în timpul antrenamentelor libere și pe baza simulărilor anterioare, ne așteptam să vedem mai multe mașini care să ruleze pe Soft pentru a beneficia de avantajul lor de performanță față de Medium, dar, probabil, majoritatea echipelor au decis să abordeze primul stint cu mai multă prudență, având în vedere că nu aveau la dispoziție prea multe informații. De fapt, Soft-ul s-a dovedit a fi la înălțimea sarcinii, așa cum a fost evident în cazul lui Hamilton, care a fost pilotul care a recuperat cele mai multe locuri din poziția sa de pe grilă, începând cu C3 și apoi optând să îl folosească din nou pentru al treilea stint.”
Rezultatul cursei:
Pos |
No |
Driver |
Car |
Laps |
Time/retired |
Pts |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
72 |
1:30:45.519 |
26 |
2 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
72 |
+22.896s |
18 |
3 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
72 |
+25.439s |
15 |
4 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
72 |
+27.337s |
12 |
5 |
55 |
Carlos Sainz |
Ferrari |
72 |
+32.137s |
10 |
6 |
11 |
Sergio Perez |
Red Bull Racing Honda RBPT |
72 |
+39.542s |
8 |
7 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
72 |
+44.617s |
6 |
8 |
44 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
72 |
+49.599s |
4 |
9 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
71 |
+1 lap |
2 |
10 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
71 |
+1 lap |
1 |
11 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Haas Ferrari |
71 |
+1 lap |
0 |
12 |
3 |
Daniel Ricciardo |
RB Honda RBPT |
71 |
+1 lap |
0 |
13 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
71 |
+1 lap |
0 |
14 |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
71 |
+1 lap |
0 |
15 |
31 |
Esteban Ocon |
Alpine Renault |
71 |
+1 lap |
0 |
16 |
2 |
Logan Sargeant |
Williams Mercedes |
71 |
+1 lap |
0 |
17 |
22 |
Yuki Tsunoda |
RB Honda RBPT |
71 |
+1 lap |
0 |
18 |
20 |
Kevin Magnussen |
Haas Ferrari |
71 |
+1 lap |
0 |
19 |
77 |
Valtteri Bottas |
Kick Sauber Ferrari |
70 |
+2 laps |
0 |
20 |
24 |
Zhou Guanyu |
Kick Sauber Ferrari |
70 |
+2 laps |
0 |