Lewis Hamilton a câștigat cursa de la Silverstone

Lewis Hamilton a câștigat cea de-a 75-a ediție a Marelui Premiu al Marii Britanii. Septuplul campion mondial pune astfel capăt unei perioade de sterilitate care a durat 945 de zile, de la Marele Premiu al Arabiei Saudite din 2021. El are acum în palmares 104 victorii în Formula 1, dintre care nouă în această cursă, fiind astfel în topul listei piloților cu cele mai multe victorii la un anumit Mare Premiu. Pentru echipa sa, Mercedes este victoria cu numărul 127, a doua consecutivă, prima dată când echipa reușește acest lucru în aproape trei ani, deoarece ultima dată când s-a mai întâmplat acest lucru a fost în 2021, când echipa condusă de Toto Wolff a câștigat în Brazilia și apoi la următoarea rundă menționată anterior, în Arabia Saudită.

Alături de Hamilton pe podium s-au mai clasat pe locul al doilea Max Verstappen (Red Bull Racing) și pe locul al treilea, Lando Norris (McLaren).

Pentru Pirelli, acesta a fost un Mare Premiu foarte colorat, unul în patru culori mai exact, deoarece au fost puse în joc patru compoziții de pneuri cu benzile lor distinctive de culoare – roșu pentru Soft, galben pentru Medium, alb pentru Hard și verde pentru Intermediar, iar toate patru au jucat de fapt un rol important într-o cursă în care pista a trecut de la uscat la umed și invers și cu temperaturi care au variat cu aproximativ zece grade în funcție de starea vremii. În prima parte s-a fost cel mai folosit a fost Medium, utilizat de 17 piloți pe grila de start, excepție făcând Ocon și Zhou, care au optat pentru Soft, în timp ce, pornind de la boxe, Perez a mers pe Hard. C2 a funcționat bine, deoarece piloții au putut să forțeze chiar și cu o încărcătură completă de combustibil, permițându-le totodată să gestioneze condițiile dificile când a început să plouă.

În plus, Medium a asigurat o mai mare flexibilitate în ceea ce privește momentul primei opriri la boxe, având în vedere că amenințarea ploii s-a făcut simțită chiar înainte de start. Apoi a fost rândul pneurilor intermediare să fie în centrul atenției, când s-a atins punctul de trecere de la uscat la ud. Leclerc și Perez au ales să treacă mai devreme la această anvelopă și s-au trezit cu câte un set de anvelope uzate exact când condițiile de pe pistă erau cele mai potrivite pentru ei și au trebuit să intre pentru un al doilea set.

De fapt, nu a fost niciodată atât de multă apă pe pistă cum a fost ieri în FP3, ceea ce a însemnat că acest tip de pneu se va uza evident mult mai repede, deoarece pista s-a uscat apoi. În partea finală, toate cele trei compozițiile pentru vreme uscată au concurat de la egal la egal și a fost interesant de observat cum, în special în rândul liderilor, diferitele pachete mașină-pilot s-au simțit mai confortabil cu diferite compoziții: Hamilton a obținut victoria pentru Mercedes cu softul, Verstappen și Red Bull-ul său au fost cei mai rapizi cu hardul, în timp ce Piastri a demonstrat că mediumul poate fi foarte competitiv pe McLaren.

„Am asistat la un Grand Prix foarte interesant la finalul unui weekend foarte încărcat, care a oferit un spectacol extraordinar atât pe pistă, cât și în tribune. A fost un weekend de testare pentru noi, deoarece am pus la încercare aproape întreaga noastră gamă de pneuri în condiții diferite, pe unul dintre cele mai dificile circuite din întregul calendar al campionatului. Încă de vineri a fost evident că toate cele trei compoziții pentru pistă uscată ar putea juca un rol important în această cursă, iar acest lucru a fost confirmat astăzi. În ceea ce privește strategia, previziunile de dinaintea cursei au fost mai mult sau mai puțin respectate.

Lăsând la o parte ploaia, durata primului stint pe Medium și performanța lui Hard pentru Verstappen și Sainz, care le-au folosit în ultimul stint, au demonstrat cum o combinație C2/C1 poate fi foarte competitivă. Evident, C3 a suferit un pic mai mult, în parte pentru că a fost folosit în modul push spre finalulcursei pe o pistă care era încă destul de verde din cauza ploii din acest weekend.”