Lotus nu va face apel in cazul Mercedes

Dupa ce apelul lor a fost respins de catre FIA, Lotus a decis sa nu faca apel la aceasta hotarare. Lotus impreuna cu Red Bull au fost echipele cele mai vehemente in privinta sistemului inovator Mercedes amplasat pe aripa spate. Acestea afirmau ca nu este legal, aducand mai multe argumente dar FIA si Mercedes le-au respins pe toate. Ross Brawn si Adrian Newey au recunoscut amandoi ca sistemul este dificil de copiat daca nu l-ai gandit de la inceput pemtru a-l proiecta pe masina, spre deosebire de sistemul Sauber care a fost copiat de Red Bull in cateva saptamani. Sistemul Sauber foloseste asa numitul efect Coanda pentru a castiga in viteza si tractiune. Efectul Coandă constă în principiu în a crea o zonă de depresiune în plin aer, de-a lungul unui perete, care permite fluidelor să se proiecteze şi să ia direcţia peretului unde s-a generat depresiunea. Până să se ridice de la sol avionul, flăcările ce ieşeau din ajutaj erau orientate către fuselajul aparatului şi nu în exterior aşa cum se aştepta inginerul lui Coanda.