Marko: „Ciudat că FIA a permis Mercedes sistemul DAS”

Helmut Marko, consilierul Red Bull Racing, a comentat sistemul DAS pe care Mercedes îl folosește în acest sezon. Întrebat despre avantajul sistemului, austriacul a răspuns: „Cel mai mare avantaj este că cauciucurile sunt mult mai ușor de încălzit. Deci, după o repornire, Mercedes are acum un avantaj mare”.

Marko spune însă că se așteaptă ca, odată cu calendarul european care este mai lung, beneficiile să crească. „Pentru că în acest an facem curse în principal în Europa, unde temperaturile sunt toamna mult mai scăzute, avantajul sistemului DAS va crește”, continuă austriacul.

Deci, cu sistemul DAS, Mercedes are mai multă aderență, de exemplu într-un pit stop.

Marko a mai declarat că și Red Bull are în vedere un sistem similar pentru monopostul RB16, în ciuda faptului că va fi interzis din 2021. „Suntem în discuții dacă putem să-l construim, dar va dura timp. Nu vrem să-l construim, vrem să-l îmbunătățim”, a subliniat austriacul, amintind că sistemul va fi interzis de anul viitor. „Mi se pare ciudată situația, deoarece FIA a dat undă verde celor de la Mercedes pentru a dezvolta sistemul. Poate ar trebui să se înființeze un comisie pentru a putea lua decizii mai neutre în viitor”, încheie Marko .