Max Verstappen a celebrat obținerea celui de-al treilea titlu de campion mondial cu o nouă victorie, de data aceasta în Marele Premiu al Qatarului, a 14-a în acest sezon și a 49-a a carierei. Olandezul a încheiat în fața perechii McLaren, cu Oscar Piastri sosit al doilea și Lando Norris al treilea.
„A fost un weekend foarte solicitant pe mai multe fronturi, dar care s-a încheiat cu o cursă care, date fiind circumstanțele, a fost interesantă și intens disputată. Împlicarea și colaborarea transparentă dintre toți acționarii Formulei 1 – FIA, Formula 1, echipe și piloți – a dus la o rapidă și eficientă reacție pentru rezolvarea problemelor de siguranță în care noi eram implicați în primul rând. Azi, sportul a adus un spectacol interesant pentru spectatori, cu multe depășiri și dueluri, în ciuda limitărilor impuse de FIA. În săptănânile ce vor urma, vom continua să analizăm pneurile utilizate în acest weekend pentru a obține cât mai multe informații posibil și pe care le vom oferi FIA.
Din ceea ce am văzut în această seară, graning-ul a fost un factor semnificativ pentru toate compoițiile. Severitatea sa a scăzut gradual pe măsură ce pista s-a gumat. Azi vântul a fost mai slab decât zilele trecute ceea ce a redus cantitatea de nisip suflată pe pistă, chiar dacă praful nu a dispărut complet. Degradarea termală a avut de asemenea efect asupra performanțelor pneurilor, temperaturile fiind permanent peste 36 de grade Celsius”, a declarat directorul Pirelli Mario Isola.
Ziua de circuit
La începutul zilei, FIA a decis să impună o limită maximă de 18 tururi ce putea fi parcurse cu orice set de pneuri în cursă. Mai devreme, Pirelli a prezentat FIA ceea ce a observat în urma analizei seturilor de pneuri returnate de echipe după ziua de ieri, care arătau că nu este o reducere semnificatovă în posibilitatea aparițiilor micro tăieturilor pe flancuri, între banda de rulare și carcasă datorită impactului generat de trecerea peste vibratoare în unele viraje, ca rezultat al măsurilor introduse înainte de Sprint Shootout. Aceasta a făcut să fie obligatorii câte trei opriri la boxe pentru fiecare pilot pentru cursa de 57 de tururi.
Pentru start, majoritatea piloților au optat pentru medium. Excepțiile au fost Hamilton, Bottas, Magnussen și Lawson, care au preferat să ia startul pe soft, în timp ce Perez, pornit de pe linia boxelor, s-a echipat cu hard. Așa cum era de așteptat, C3 a fost aleasă de cei care au dorit să câștige poziții la start sau în ultimele tururi ale cursei când cantitatea de combustibil a fost mai mică.
Formula 1 revine în America din 20 octombrie cu Marele Premiu al Statelor Unite ce se va desfășura în Austin pe 22 octombrie. Următorul weekend (27-29 octombrie) sezonul ajunge la Mexico Citu, iar în final, o săptămână mai târziu în Brazilia pentru Marele Premiu al Sao Paulo (3-5 noiembrie). Evenimentul din Texas va fi în format Sprint, iar echipele vor avea la dispoziție compoziția C2 ca P Zero Alb hard, C3 ca P Zero Galben medium și C4 ca P Zero Roșu soft.