Cei de la McLaren sunt inventatorii unui sistem destept ce l-a ajutat pe Hamilton sa ajunga pe prima pozitie in clasamentul pilotilor.
Auto Motor und Sport in colaborare cu Giorgio Piola au descoperit ca echipa britanica foloseste un sistem ce dirijeaza aerul cald care se degaja de la frane pentru a controla pneurile masinii.
Jurnalistul german Tobias Gruner explica: „echipa de mecanici ajusteaza sistemul de franare de pe partea spate a masinii cu o surubelnita, surubul fiind localizat unde se deschide habitaclul pilotului”.
FIA a declarat ca echipa britanica a interpretat regulamentul tendentios si a trecut chiar de limitele lui in ceea ce priveste regulile flexibilitatii. Ei s-au gandit ca toleranta de indoire a podelei sa fie permisa in ideea unei imperfectiuni a proiectarii sau din cauza limitarii materialului folosit care are niste marje in acest sens. Dar McLaren s-a folosit de aceasta scapare a regulamentului pentru a se apara si au declarat ca flexibilitatea componentelor de pe masina lor este in limita regulamentului. „O mica modificare se pare ca are un efect urias asupra comportamentului masiii MP4-27” spun cei de la Auto Motor und Sport.
Dar aceasta inovatie nu a fost doar folositoare pentru McLaren, stilul de pilotaj al lui Jenson Button are de suferit in urma acestei ajustari. Legat de rezolvarea problemei lui Button, Paddy Lowe spune: „problema este foarte complexa. Masina noastra este buna, doar ca trebuie sa fie setata perfect. In alta ordine de idei in prezent intelegem pneurile in proportie de 30%”.