MP al Australiei din privinta pneurilor

A treia etapă a sezonului s-a încheiat cu o dublă Ferrari, Carlos Sainz câștigând pentru prima oară după Singapore din septembrie 2023, în timp ce Charles Leclerc, grație punctului suplimentar pentru cel mai rapid tur, este al doilea în clasamentul piloților cu 47 de puncte. În fața sa este Max Verstappen cu 51 de puncte, în ciuda faptului că pilotul olandez a abandonat aici prima oară după 44 de curse consecutive încheiate in puncte, ultima dată când nu a încheiat o cursă a fost tot aici în Melbourne, în 2022. Al treilea în clasament cu 46 de puncte este coechipierul său Sergio Perez, al cincilea azi, urmat de câștigătorul de azi cu 40 de puncte.

A fost a treia victorie a spaniolului și cel de-al 20-lea finiș pe podium, în timp ce pentru echipa sa Ferrari a fost victoria cu numărul 244 și cea de-a 86-a dublă. Este și a doua dublă pentru perechea Sainz-Leclerc, prima fiind în Marele Premiu al Bahrainului în 2022, când cei doi au trecut linia de sosire in ordine inversă.

Toate cele trei compozițiile alese de Pirelli pentru Grand Prix au fost utilizate încă de pe grila de start: 14 piloți au preferat să pornească pe Medium, trei (Hamilton, Ricciardo și Zhou) au optat pentru Soft și doi (Alonso și Hulkenberg) pentru Hard. Așa cum a fost prevăzut cea mai populară strategie a fost cu două opriri, cu Medium-Hard-Hard. Ocon a fost singurul pilot care a făcut trei opriri, dar una a fost forțată fiind nevoit să se oprească devreme la boxe pentru a îndepărta o folie de vizor de pe conducta de frână.

După ce și-a făcut doar puțin apariția in FP3, doar pentru a fi îndepărtat stratul de protecție, C3 a fost cea mai populară alegere de azi, utilizată pe aproape 80% din distanța totală a cursei de către cei 19 piloți. Griningul a continuat sp fie un factor important și așa cum era de așteptat, acest fenomen nu a scăzut in intensitate deși a fost mai cald decât în zilele precedente iar pista a fost foarte gumată. Un graining semnificativ a fost observat la Hard, pneu ce nu a fost utilizat in primele două zile, dar oricum s-a putut gestiona. In privința lungimii stintului, George Russell a avut un al doilea stint de 37 de tururi cu C3m iar Fernando Alonso  a făcut 24 cu C4.

În primul rând, felicitări lui Carlos Sainz și tuturor celor de la Ferrari pentru această dublă care demostrează încă odată cât de competitiv este acest sport, unde tehnologia este împinsă la limită și unde nimic nu poate fi luat drept garanție. Nu am nimic împortiva lui Max și Red Bull, dar clar un nou nume pe lista învingătorilor, după doi ani de dominare aproape totală este un lucru bun pentru Formula 1 în ansamblu, așa cum este și faptul că primii patru clasați sunt despărțiți de doar 11 puncte.

În ceea ce privește cursa, a demonstrat că decizia noastră de a aduce un trio de compoziții mai soft comparativ cu anul trecut a fost o decizie justificată. Cursa de a azi a fost mai animată comparativ cu anii precedenți, managementul pneurilor făcând diferența. Spre exemplu, una dintre cheile succesului pentru Carlos Sainz a fost abilitatea de a lungi primul stint pe Medium, care i-a dat un avantaj față de cei mai apropiați urmăritori, așa cum cele două seturi de Hard pe care le-a utilizat in cel de-al doilea și al treilea stint fiind astfel mai proaspete. Da, Carlos a putut rula o bună parte din primul stint cu o pistă liberă în față, în timp ce coechipierul său a fost în trafic, sandviș între cele două McLaren. În același timp, Leclerc a reușit să-l de pășească pe Norris, deoarece el a oprit primul și a putut exploata performanțele noului set de Hard în prima parte a celui de-al doilea stint.

În general grainingul a fost un laitmotiv pentru acest weekend, dar nu a fost o problemă în privința performanțelor pneurilor, iar în final, cei care au gestionat mai bine pneurile au avut un avantaj.”