Max Verstappen a dominat Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei și și-a trecut în cont cea de-a 48-a victorie din carieră. În urma acestui succes, Red Bull Racing a câștigat cel de-al șaselea titlu mondial la constructori, cu 6 etape rămase de disputat din acest sezon. În același timp, echipa din Milton Keynes este sigură că va câștiga și titlul mondial al piloților, Sergio Perez, care a abandonat la Suzuka, fiind acum singurul care-l mai poate opri pe Verstappen să câștige al treilea său titlu.
Alături de Max pe podium au urcat cei doi piloți ai echipei Mclaren, australianul Oscar Piastri fiind la prima sa clasare în top 3, iar pentru Lando Norris locul secund înseamnă al zecelea podium din carieră în Formula 1.
“În primul rând aș vrea să felicit echipa Red Bull pentru câștigarea celui de-al șaselea titlu mondial la constructori și pentru faptul că doar Max sau Sergio mai pot deveni campioni la piloți. Echipa condusă de Christian Horner stabilește o serie de noi recorduri și merită din plin acest titlu.
Circuitul de la Suzuka este unul dintre cele mai solicitante pentru pneuri, iar temperaturile mai ridicate din acest weekend au făcut lucrurile și mai complicate. În cursă lucrurile au decurs așa cum ne așteptam, echipele folosind toate cele trei compoziții disponibile, încercând să câștige cât mai multe poziții cu o strategie eficientă. După analizarea datelor din sesiunile de antrenamente libere am înțeles că cea mai rapidă strategie va fi una cu două opriri, fapt confirmat în cursă. Cei care au încercat ceva diferit, Russell de exemplu, au avut o problemă, pe finalul cursei, în duelul cu cei care au ales să oprească de două ori. Spre deosebire de ziua de vineri, compoziția medie a fost cea mai utilizată, chiar dacă diferența din punctul de vederii al degradării față de soft nu a fost atât de mare. Compoziția C2 a oferit însă echipelor o flexibilitate mai mare și de aceea majoritatea piloților au început cursa pe această compoziție.”
13 piloți au început cursa pe compoziția medie, iar 7 au început pe soft. În afara celor care și-au schimbat strategia în urma incidentelor din primele viraje, a fost clar că majoritatea a optat pentru o strategie cu două opriri. Piloții care și-au păstrat două seturi de hard-uri le-au folosit în cursă, cu excepția lui Russell, care a a ales să oprească o singură dată (medium – hard), ultimul stint de 29 de tururi fiind parcurs cu compoziția cea mai dură. Pilotul de la Mercedes a parcurs cele mai multe tururi și pe compoziția medie (24), iar Zhou (Alfa Romeo) a parcurs cele mai multe pe soft (19)