MP din Austin: Cursa

Actualizare

Dupa o cursa ca pe vremuri, Kimi Raikkonen isi ia adio de la Ferari intr-un stil maret si castiga cursa din Austin dupa 114 curse in care nu a mai reusit acest lucru.

Max Verstapen obtine pozitia a II-a si daca de multe ori l-am criticat, acum afirmam ca s-a comportat ca un pilot matur dar in acelasi timp si agresiv.

Lewis Hamilton a facut o cursa foarte buna si el dar parca a fost prea mult cu gandul la titlul, a terminat pe locul al III-lea.

Sebastian Vettel este pe locul IV si ne-a amintit azi de ce a pierdut titlul in acest an: din cauza unor greseli care i-au apartinut unele in totalitate, altele in mare masura.

Bottas mai are inca o sansa: anul 2019, sa arate ca poate fi foarte bun, sa fie un Rosberg. In acest moment ne indoim ca este capabil, dar ne-am bucura sa ne inghitim cuvintele. Locul V.

Rezultatele finale dupa excluderea lui Ocon si a lui Magnussen din cursa din motive tehince, ambii au depasit limita folosita a combustibilului. Ocon in primul tur a depasit debitul maxim permis iar Magnussen a depasit cantitatea maxima de 105kg permisa intr-o cursa.

Pozitia Nr Pilotul Echipa Tururi Durata/ Distanta Punctele acordate
1 7 Kimi Räikkönen Ferrari 56 1:34:18.643 25
2 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 56 +1.281s 18
3 44 Lewis Hamilton Mercedes 56 +2.342s 15
4 5 Sebastian Vettel Ferrari 56 +18.222s 12
5 77 Valtteri Bottas Mercedes 56 +24.744s 10
6 27 Nico Hulkenberg Renault 56 +87.210s 8
7 55 Carlos Sainz Renault 56 +94.994s 6
8 31 Esteban Ocon Force India Mercedes 56 +99.288s 4
9 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 56 +100.657s 2
10 11 Sergio Perez Force India Mercedes 56 +101.080s 1
11 28 Brendon Hartley Scuderia Toro Rosso Honda 55 +1 lap 0
12 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 55 +1 lap 0
13 2 Stoffel Vandoorne McLaren Renault 55 +1 lap 0
14 10 Pierre Gasly Scuderia Toro Rosso Honda 55 +1 lap 0
15 35 Sergey Sirotkin Williams Mercedes 55 +1 lap 0
16 18 Lance Stroll Williams Mercedes 54 +2 laps 0
NC 16 Charles Leclerc Sauber Ferrari 31 DNF 0
NC 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 8 DNF 0
NC 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 2 DNF 0
NC 14 Fernando Alonso McLaren Renault 1 DNF 0

 

Stirea initiala

Dupa calificarile de azi noapte in care Hamilton i-a invins pe Vettel si pe Raikkonen la mai putin de o zecime de secunda, iar germanul va suferi o penalizare de 3 pozitii pe grila de start, cursa de astazi are doar miza pentru victoriea de etapa. Daca Hamilton castiga, iar Vettel termina pe 2, in Mexic Lewis mai are nevoie de un singur punct pentru a castiga titlul mondial.

Informatiile despre uzura pneurilor sunt putine, fiindca vineri s-a alergat doar pe pneurile de ploaie, astfel ca echipele probabil ca vor aborda strategii conservatoare dar si diferite.

Startul cursei il va avea ca protagonist si pe Raikkonen, fiind singurul dintre primii 5 care va pleca in cursa cu pneurile mai aderente si mai rapide. Insa am vazut in precedentele curse ca in fata lui Hamilton, acest lucru nu s-a concretizat intr-un avantaj.

Red Bull vor incerca sa obtina un podium aici, lucru pe care nu l-au reusit pana in prezent. Par sa aiba o sansa buna, daca ritmul de cursa ii va ajuta si daca intamplarile din timpul ei le vor fi favorabile.

Grila de start:

1) Lewis Hamilton, Mercedes – supersofts
2) Kimi Raikkonen, Ferrari – ultrasofts
3) Valtteri Bottas, Mercedes – supersofts
4) Daniel Ricciardo, Red Bull – supersofts
5) Sebastian Vettel, Ferrari – supersofts*
6) Esteban Ocon, Force India – ultrasofts
7) Nico Hulkenberg, Renault – ultrasofts
8) Romain Grosjean, Haas – ultrasofts
9) Charles Leclerc, Sauber – ultrasofts
10) Sergio Perez, Force India – ultrasofts
11) Carlos Sainz, Renault
12) Kevin Magnussen, Haas
13) Max Verstappen, Red Bull
14) Fernando Alonso, McLaren
15) Sergey Sirotkin, Williams
16) Lance Stroll, Williams
17) Marcus Ericsson, Sauber
18) Stoffel Vandoorne, McLaren
19) Pierre Gasly, Toro Rosso**
20) Brendon Hartley, Toro Rosso**

Cursa va incepe la ora 21.10

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.