Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Canadei, iar asta a fost una dintre cele mai bune victorii ale pilotului Red Bull, obținută la finalul unei curse care a avut trei lideri diferiți – George Russell, Lando Norris și desigur, Max – de la trei echipe diferite, Mercede, McLaren și Red Bull. La un anumit moment in cursă, Oscar Piastri (McLaren) și Lewis Hamilton (Mercedes) au fost de asemenea în cărți, nu doar pentru un finiș pe podium, dar chiar și pentru victorie, deși ei au încheiat in final pe patru și pe cinci.
A fost victoria cu numărul 60 in Formula 1 pentru Max, a treia la rând la Montreal și a șasea din acest sezon. Este cea de-a 119-a victorie pentru Red Bull, a cincea în acest Grand Prix.
Pe podium, cei trei piloți și reprezentantul echipei Red Bull Racing au purtat o șapcă in ediție specială a clasicei Pirelli Podium Cap, creată special pentru această ediție a cursei de la Montreal. Șapca este albă cu logo Pirelli în roșu, în timp ce pe cozoroc, este o frunză stilizată de arțar canadian, care desigur reprezintă emblema steagului național al Canadei, prezent pe lateralul șepcii. De fapt, actualul steag al Canadei a fost prima dată arborat pe clădirea Parlamentului Canadei în capitala Ottawa pe 15 februarie 1965.
ZIUA PE PISTĂ
Cursa a început pe o pistă udă. 18 piloți au ales să ia startul pe pneuri intermediare, în timp ce perechea Haas a optat pentru pneuri de ploaie. Într-adevăr, Magnussen și Hulkenberg au făcut spectacol in primele tururi ale cursei, pneurile de ploaie Pirelli Cinturato albastru oferind o aderență excelentă in condițiile de pe pistă, astfel că ambii piloți au câștigat rapid poziții in cursă, pilotul danez reușind să urce până pe locul patru în turul 3, după de pornise de pe 14. Oricum, pista a început să se usuce rapid astfel că piloții echipei americane au fost obligați să schimbe pe intermediare, timpii lor pe tur scăzând considerabil.
Apoi, în partea a doua a cursei, pneurile marcate cu verde Pirelli Cinturato intermediare au fost pneurile preferate, condițiile alternând între ploaie și soare, pista uscându-se, in special pe trasa de cursă, înainte de a fi din nou udată după o nouă aversă de ploaie. Majoritatea piloților au profitat de prima perioadă de Safety Car, după 40 de minute de la startul cursei, pentru a schimba pe un set nou de intermediare, in timp ce un trio format din Ocon, Tsunoda și Bottas, au mizat pe faptul că pneurile lor vor rezista suficient de mult pentru a extinde stint-ul până când pista se va fi uscat pentru slick-uri. Finlandezul de la Sauber a mers până în turul 42m, în timp ce francezul de la Alpine și japonezul de la Racing Bulls au mai așteptat două tururi. Aceștia au fost singurii piloți care au acoperit cele 70 de tururi ale cursei cu o singură oprire.
Când slick-urile au devenit o opțiune viabilă, majoritatea (14) piloților au ales Medium, urmărind astfel o încâlzire mai rapidă, în timp ce alți cinci au optat pentru Hard, gândindu-se mai mult la uzură, după informațiile acumulate in antrenamente, Medium suferind de graining.
Date fiind condițiile meteo din weekend de pe circuitul Gilles Villeneuve, nu este nicio supriză că toate pneurile, P Zero Alb hard, Galben medium și Roșu soft – precum și pneurile intermediare Cinturato Verde și cele de ploaie Cinturato Albastru au fost folosite. Dar acestea nu au fost singurele pneuri ce au rulat aici, pneurile Ferrari Challenge P Zero și Ferrari Challenge au fost de asemenea utilizate de seria monomarcă a Căluțului Cabrat, pentru care Pirelli este unic furnizor, încă de la apariția sa din 1993.
MARIO ISOLA – PIRELLI MOTORSPORT
„Ce cursă! După Marele Premiu de la Monaco care a fost criticat ca nefiind tocmai disputat, Formula 1 a răspuns criticilor cu un spectacol fantastic din primul până in ultimul tur, trei piloți alternând la conducere și alți doi având șanse la victorie. Felicitări lui Max pentru această victorie și tuturor protagoniștilor din Marele Premiu al Canadei, pentru că trebuie să recunosc că oricine iubește acest sport s-a bucurat.
Pe frontul pneurilor, am putut vedea patru din cele cinci compoziții in acțiune, Chiar și pneurile de ploaie, care de obicei nu sunt utilizate prea mult, s-au dovedit competitive pe un circuit cu energie redusă și multă apă. Intermediarele au livrat stinturi foarte lungi, confirmându-și calitățile atât pe pistă udă cât și uscată. În privința pneurilor Hard și Medium, este greu de spus care a performat mai bine, al doile Safety Car privându-ne de posibilitatea de a evalua care ar fi fost prețul plătit d edegradare pentru cei care au ales Medium pentru a ave mai multă aderențăîn primele tururi când pista mai era încă umedă.”
Pos | Driver | Time/Retired | PTS |
---|---|---|---|
1 | 1:45:47.927 | 25 | |
2 | +3.879s | 18 | |
3 | +4.317s | 15 | |
4 | +4.915s | 13 | |
5 | +10.199s | 10 | |
6 | +17.510s | 8 | |
7 | +23.625s | 6 | |
8 | +28.672s | 4 | |
9 | +30.021s | 2 | |
10 | +30.313s | 1 | |
11 | +30.824s | 0 | |
12 | +31.253s | 0 | |
13 | +40.487s | 0 | |
14 | +52.694s | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |