Incepand cu Marele Premiu al Canadei, Pirelli va introduce o gama revizuita a pneurilor P Zero pentru Formula 1.
Aceasta schimbare a fost luata dupa Marele Premiu al Spaniei, unde echipele au avut o strategie cu patru opriri la boxe per pilot. Noua gama va combina elementele din 2012 si 2013 pentru ca pneurile sa ofere deopotriva performanta si fiabilitate.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
„Scopul nostru este sa furnizam echipelor o noua gama de pneuri care sa combine stabilitatea pneurilor din 2012 cu performanta celor actuale. Ca si companie, noi vom face intotdeauna cu rapiditate imbunatatiri acolo unde credem ca este necesar. Dupa evaluarea datelor din primele curse ale acestui sezon, am decis sa introducem o noua evolutie, dupa ce la Marele Premiu al Spaniei a fost clar ca numarul de opriri la boxe a fost prea mare. Marele Premiu al Spaniei a fost castigat cu patru opriri la boxe, ceea ce s-a mai intamplat o singura data in istorie. Aceste schimbari mai inseamna ca pneurile nu vor mai lucra atat de mult, reducandu-se numarul de opriri la boxe.
Cu un timp limitat pentru teste, este evident ca gama initiala de pneuri pentru 2013 a fost probabil prea mult orientata spre performanta, pentru actualele regulamente. Oricum, identificand acum aceasta problema, suntem hotarati sa o rezolvam rapid. Merita subliniat ca actualele regulamente pentru testele de iarna limiteaza posibilitatea de a testa pneurile in aceleasi conditii precum cele din cursa, din cauza temperaturilor scazute si a timpului restrictiv.
Echipele sunt de aceeasi parere ca si noi ca este nevoie de mai mult timp si locatii diferite pentru viitoarele teste. Am dezvoltat gama 2013 pe baza simularilor atente, dar care oricum nu au fost suficiente, luand in considerare viteza imbunatatita a masinilor (de pana la 3 secunde pe tur).
De asemenea facem acest pas pentru a evita decopertarea care ne-a fost cauzata de debriurile de pe pista. Este important sa subliniem, ca aceste exfolieri ale pneurilor, care s-au produs prin desprinderea cauciucului, nu au compromis securitatea pneului, structura de rezistenta a acestuia nefiind afectata in niciun fel, ajutand pilotii sa incheie turul si sa schimbe in siguranta pneurile uzate. Aceste exfolieri au fost cauzate de debriurile care au supraincalzit pneul. Vrem sa multumim echipelor pentru continuitatea si extrem de valorosul suport acordat pe parcursul colaborarii cu ele pentru a identifica compromisul corect intre viteza pura, care ne-a facut lideri mondiali in segmentul pneurilor Ultra High Performance, si spectacolul global care este usor de urmarit azi de fanii Formulei 1.”
Ciudat cum se dezintegreaza pneurile de anul acesta. Asa ceva nu am mai vazut. De multe ori sar bucati mari din ele de cauciuc si au fost destul de multe cazuri in care pur si simplu s-au exfoliat (sau decopertat cum spun ei). Pe de alta parte am vazut ca in acest an nu mai sint atat de sensibile la impact. Pneurile de anul trecut cum erau atinse de o aripa fata a unui alt monopost cum se si dezumflau. Anul asta au rezistat cu brio la astfel de incidente.