Pirelli: Comportamentul pneurilor în teste

Pirelli a analizat comportamentul pneurilor în testele de la Barcelona, din perioada 19-21 februarie. Mario Isola, director al Pirelli F 1 a declarat că cei mai buni timpi au fost considerabili mai buni decât cei echivalenți din testele similare de anul trecut, ceea ce arată evoluția naturală mașinilor, pneurile rămânând identice cu cele de anul trecut.

Mario Isola:

„Am avut o vreme bună și un număr redus de steaguri roșii, ceea ce a permis o rulare îndelungată, mulțumită unui nivel impresionant de fiabilitate al tuturor mașinilor. Cei mai buni timpi au fost considerabili mai buni decât cei echivalenți din testele similare de anul trecut, ceea ce arată evoluția naturală mașinilor, pneurile rămânând identice cu cele de anul trecut. Aceasta înseamnă că există o necunoscută mai puțin pentru echipe, pe măsură ce încep să înțeleagă din ce în ce mai bine comportamentul noilor mașini. Totul a decurs așa cum ne-am așteptat în ceea ce ne privește, în afară de o abrazivitate ceva mai mare în condițiile reci de dimineață, care este normală în această situație. Ca de obicei, este dificil de înțeles prea mult din timpii comparați pe tur: fiecare echipă a testat diferite specificații ale mașinilor, cantități de combustibil, reglaje și compoziții de pneuri. Caracteristicile pistei din Barcelona se potrivesc pneurilor hard din gama P Zero, asta și datorită asperităților acum ca urmare a îmbătrânirii asfaltului. Drept rezultat, nu s-a rulat foarte mult pe compozițiile soft. Deoarece au fost mai puține zile de test anul acesta, comparativ cu anul trecut, am văzut rulaje lungi mai intense decât în precedentele sezoane, ceea ce influențează suplimentar alegerea pneurilor.”

Cei mai buni timpi per compoziție