Sebastian Vettel va pleca pentru a doua oara consecutiv din pole position in 2013. Pilotul Red Bull Racing a fost cel mai rapid in calificarile pentru Marele Premiu al Malaeziei cu timpul de 1m:49,674 secunde. Pilotii Ferrari, Felipe Massa si Fernando Alonso au terminat calificarile pe locurile doi, respectiv trei.
Vettel a stabilit timpul de pole cu pneurile intermediare Cinturato Verde in Q3, ultima sesiune a calificarilor care s-a desfasurat pe ploaie pana aproape de final. Slick-urile nominalizate pentru Marele Premiu al Malaeziei, P Zero Alb (medium) si P Zero Orange (hard) au fost folosite in Q1 si Q2, primele doua sesiuni ale calificarilor.
Tinand cont ca toti pilotii din top 10 au stabilit cel mai bun timp din Q3 cu pneurile intermediare vor putea sa-si aleaga compozitia cu care vor lua startul in cursa de duminica. In aceste conditii fiecare echipa are numeroase variante in ceea ce priveste strategia de cursa care va juca cu siguranta un rol important in stabilirea castigatorului.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: „Am vazut multe strategii interesante inca de la inceputul calificarilor, o parte din echipe folosind ambele compozitii nominalizate. Putin neobisnuit pentru Q1, unele dintre echipe au folost si compozitia mai moale pentru a mai economisi gume pentru cursa. La finalul Q2 a inceput sa ploua ceea ce a schimbat complet situatia. Pe finalul Q3 circuitul a inceput sa se usuce foarte repede si totul s-a decis pe ultimele secunde. Totusi, suprafata a fost prea uda pentru ca echipele sa-si dea seama cand este oportun sa schimbi de pe intermediare pe slick-uri. Acum cand pilotii au posibilitatea sa-si aleaga pneurile cu care sa inceapa cursa de duminica, fiecare echipa are la dispozitie mult mai multe optiuni in ceea ce priveste strategia. Diferenta dintre cele doua compozitii este de 0,8 secunde, iar conform datelor noastre vom vedea trei opriri in timpul cursei, mai ales ca acesta este unul dintre cele mai abrazive circuite. Aici in Malaezia si ploaia va juca un rol foarte important pentru ca nu va fi nicio surpriza daca va ploua duminica.”
PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI:
Trei opriri la boxe pare a fi cea mai rapida strategie pentru cursa de duminica, iar pneurile de compozitie hard vor fi folosite cel mai mult. Asta, desigur, daca nu va ploua. In Malaezia sunt de sase ori mai multe sanse de ploaie decat la Melbourne tinand cont de statisticile meteo pentru aceasta perioada.
Cea mai rapida strategie este sa pleci cu pneurile de compozitie medium si sa treci pe hard in turul noua, apoi tot pe hard in turul 25 si ultima oprire, tot pe hard, in turul 40.
O strategie alternativa ar putea fi sa pleci cu pneurile medium, sa schimbi tot pe medium in turul 13 si apoi pe hard in turul 25 si in turul 41.
CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:
Antrenamente libere 3:
1. S. Vettel 1.36.435 Medium folosite
2. L. Hamilton 1.36.568 Medium noi
3. A. Sutil 1.36.588 Medium noi
TOP 10:
Vettel Intermediare noi 1m49.674s
Massa Intermediare noi 1m50.587s
Alonso Intermediare noi 1m50.727s
Hamilton Intermediare noi 1m51.699s
Webber Intermediare noi 1m52.244s
Rosberg Intermediare noi 1m52.519s
Raikkonen Intermediare noi 1m52.970s
Button Intermediare noi 1m53.175s
Sutil Intermediare noi 1m53.439s
Perez Intermediare noi 1m54.136s
Din cate am vazut doar primii trei piloti au utilizat doua seturi de pneuri intermediare. Ceilalti au ramas cu ele pe circuit timp de 10 minute si se pare ca nu a fost alegerea ideala.
nu inteleg care e faza cu pneurile….de care ai voie sa folosesti …cum . cand dc ? :))
Speram ca unii dintre cititorii F1 Manager sa te lamureasca.
Paul: „sa amintim ca pilotii au 6 seturi de penuri, cate 3 din fiecare set pentru calificari si cursa impreuna.” Citatul e de la articolul cu calificarile din Malayesia. Adica trei seturi medium si trei seturi hard (pneurile care se pot utiliza in cursa de azi).
Rectific (dupa ce am revazut calificarile):Räikkönen si Sutil au fost si ei pentru al doilea set de pneuri noi. Pe ei insa nu i-a ajutat deloc.