Sebastian Vettel a obtinut cel de-al doilea pole position din acest sezon folosind pneurile P Zero Rosu de compozitie supersoft. Pilotul echipei Red Bull a parcurs un tur de circuit cu timpul de 1m:13,784 secunde, fiind pentru a doua oara consecutiv cand pleaca de pe prima pozitie a grilei de start in Marele Premiu al Canadei. Vettel a fost cel mai rapid si in sesiunea a treia de antrenamente libere, la o diferenta de doar 0,006 secunde fata de Fernando Alonso, pilotul echipei Ferrari, ambii folosind pneurile supersoft.
Locul doi pe grila, la trei zecimi in spatele lui Vettel, a fost obtinut de Lewis Hamilton. Britanicul a fost cel mai rapid in primele doua sesiuni de antrenamente libere de vineri, o data cu pneurile P Zero Galben (soft) si apoi cu cele P Zero Rosu (supersoft).
Temperatura ambientala a fost de 24 grade Celsius, iar temperatura asfaltului a fost de 35 grade Celsius, valori mai mari decat cele inregistrate in timpul antrenamentelor de vineri, atunci cand echipele si-au setat monoposturile pentru cursa. Pentru cursa de duminica sunt prognozate temperaturi similare.
Pilotii echipelor HRT si Marussia, plus Vitaly Petrov pe Caterham au fost singurii care au inceput calificarile pe pneuri de compozitie supersoft. Si alte echipe de top, incluzandu-i aici pe cei doi piloti ai echipei McLaren, au folosit pneurile supersoft in prima sesiune, dar cel mai rapid a fost Vettel cu pneurile soft.
15 din cei 17 piloti calificati in Q2, cea de-a doua sesiune a calificarilor, au intrat pe circuit cu pneurile supersoft, cu exceptia celor de la Ferrari care au folosit la inceput pneurile soft, dupa care au trecut si ei pe cea mai moale compozitie furnizata de Pirelli. Pilotii echipelor Ferrari, Red Bull si Mercedes au folosit un singur set de pneuri pentru a trece in Q3, ultima parte a calificarilor, Vettel fiind si de data aceasta cel mai rapid.
In Q3 toti piloti au folosit pneurile de compozitie supersoft, Jenson Button fiind singurul care a mai parcurs un tur cu pneurile P Zero Galben. Vettel a stabilit timpul care i-a asigurat cea mai buna pozitie pe grila de start la cea de-a doua iesire pe pista cu pneuri supersoft. Si timpul obtinut la prima iesire (1m:13,905 secunde) ar fi fost suficient pentru cel de-al doilea pole din acest sezon.
„Diferenta dintre cele doua compozitii a fost sambata mai mica decat au anticipat multi. Tinand cont ca temperaturile au fost mai ridicate, diferenta intre cele doua compozitii a fost de aproximativ o jumatate de secunda. Lupta in calificari a fost foarte stransa fiind aproape imposibil de prezis cine va pleca din pole position, mai ales dupa ce in Q2 diferenta intre cei 17 piloti a fost de doar o secunda. Gradul de uzura este cel anticipat, iar pneurile de compozitie supersoft vor rezista aproximativ 30 de tururi, ceea ce inseamna ca putem vedea si strategii cu o singura oprire la boxe, dar eu cred ca majoritatea va merge pe o strategie cu doua opriri la boxe. Cel mai important lucru va fi alegerea momentului intrarii la standuri si exploatarea la maximum a pneurilor Pirelli in timpul cursei, fara a le uza insa. Canada este una dintre cele mai imprevizibile curse din calendar si chiar daca ultimele patru curse din acest sezon au fost castigate de pilotul care a plecat din pole position, acest lucru nu este obligatoriu sa se intample si in Canada”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Pneurile folosite de pilotii din top 10 in calificari:
Vettel: 1:13,784s – Supersoft
Hamilton: 1:14,087s – Supersoft
Alonso: 1:14,151s – Supersoft
Webber: 1:14,346s – Supersoft
Rosberg: 1:14,411s – Supersoft
Massa: 1:14,465s – Supersoft
Grosjean: 1:14,645s – Supersoft
Di Resta: 1:14,705s – Supersoft
Schumacher: 1:14,812s – Supersoft
Button: 1:15,182s – Soft