In sfarsit asteptarea s-a terminat. Echipele din Formula 1 au avut astazi ocazia sa foloseasca noile pneuri Pirelli pentru sezonul 2013 la primele antrenamente libere oficiale de la Melbourne. Pneurile P Zero Alb, de compozitie medium, si P Zero Rosu, de compozitie supersoft au fost nominalizate pentru Marele Premiu al Australiei, cele doua compozitii fiind mai moi si mai rapide decat echivalentul lor din 2012. Cei mai buni timpi inregistrati in prima si cea de-a doua sesiune de antrenamente libere au fost sub timpii de anul trecut, scotand in evidenta evolutia pneurilor P Zero. Temperatura ambientala a ajuns pana la 28 grade Celsius (in timpul primei sesiuni de antrenamente libere), iar pilotul Red Bull Sebastian Vettel a stabilit cel mai bun timp al zilei cu pneurile supersoft la finalul sesiunii a doua de antrenamente libere.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: „Echipele au avut ocazia sa testeze noua gama de pneuri in conditii de competitie pentru prima oara si, ca de obicei, au incercat sa profite de aceasta oportunitate pentru a testa comportamentul monoposturilor cu incarcaturi diferite de combustibil si au simulat conditiile de cursa. Pneul de compozitie medium a fost foarte constant, asa cum ne-am asteptat, iar pilotii au avut la dispozitie si versiunea supersoft, o compozitie care ajunge foarte rapid la temperatura optima de lucru. Tinand cont ca Albert Park nu este un circuit permanent, asfaltul nu a avut aderenta la inceput, dar situatia s-a schimbat pe masura ce a inceput sa se depuna cauciuc pe pista. In ceea ce priveste degradarea pneurilor, din ce am vazut pana acum, majoritatea echipelor vor avea o strategie cu doua opriri la boxe, in timp ce echipele care au monoposturi mai rapide pot incerca eventual o strategie cu trei opriri. Asa cum anticipam, diferenta intre cele doua compozitii este de aproximativ o secunda pe tur, ceea ce da echipelor numeroase optiuni in ceea ce priveste strategia.”
CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:
Antrenamente libere 1:
1. S. Vettel 1.27.211 Medium folosite
2. F. Massa 1.27.289 Medium folosite
3. F. Alonso 1.27.547 Medium folosite
Antrenamente libere 2:
1. S. Vettel 1.25.908 Supersoft noi
2. M. Webber 1.26.172 Supersoft noi
3. N. Rosberg 1.26.322 Supersoft noi
DATE STATISTICIE:
Supersoft Medium Intermediare Ploaie
Km parcursi * 1.612 4.242 N/C N/C
Seturi folosite ** 26 49 N/C N/C
Cel mai mare numar de tururi ** 18 26 N/C N/C
* Numarul total de km parcursi in cele doua sesiuni de antrenamentele libere de toti pilotii.
** Per compozitie, toti pilotii.
FIE CA FORTA SA FIE CU TINE:
Forta G maxima pe franare (forta longitudinala): Virajul 3 @ – 4.5 g
Forta G maxima pe viraje (forta laterala): Virajul 11 @ – 4.1g
CHESTIUNILE ZILEI DE LA PIRELLI
• Cu o lungime de 280 metri, Melbourne are cea mai scurta linie a boxelor din calendarul competitional, dar din cauza configuratiei circuitului nu se petrece cel mai putin timp aici. Din acest punct de vedere, Melbourne se afla pe locul 7 in top cu o pierdere de 21 de secunde fata de un tur normal.
• In cursa, pneurile supersoft art trebui sa reziste intre 10 si 12 tururi, in timp ce pneurile de compozitie medium ar trebui sa reziste in medie 22 – 24 de tururi.