Pirelli despre testele de iarnă

Cu doar doua saptamani inaintea startului de sezon din Formula 1, la Melbourne in Australia, echipele au mai avut la dispozitie patru zile de teste pe circuitul de la Barcelona. In primele doua zile a plouat, iar in urmatoarele doua a fost uscat, ceea ce a permis echipelor sa testeze toata gama de pneuri Pirelli, inclusiv Cinturato Verde (intermediare) si Cinturato Albastru (de ploaie). Tinand cont ca circuitul de la Barcelona este unul extrem de familiar, toate echipele au reusit sa adune informatii utile si sa le compare cu cele adunate pana acum, dar si sa testeze ultimele noutati tehnice dezvoltate pentru acest sezon.

 

„Au fost patru zile de teste foarte utile aici la Barcelona chiar daca  temperaturile au fost mai scazute decat cele pe care le vom intalni pe parcursul anului. Din acest motiv degradarea pneurilor a fost mai mare. Totusi este o situatie la care ne-am asteptat, atat noi cat si echipele, pentru ca asa s-a intamplat si anul trecut in testele din pre-sezon, deci nu este un motiv de ingrijorare. Ploaia din primele doua zile le-a dat echipelor oportunitatea de a testa pneurile de ploaie si cele intermediare, care au fost concepute sa ofere o tractiune mai buna in acest sezon. La modul general vorbind, toata lumea a fost multumita de pneurile intermediare si de cele de ploaie, ceea ce inseamna ca munca depusa de noi in aceasta directie a fost rasplatita. Tinand cont ca aceasta a fost ultima sesiune de teste inaintea startului de sezon, echipele au incercat sa testeze toata gama de pneuri si, desigur, sa isi seteze monoposturile cat mai bine pentru prima etapa. Acum urmeaza Marele Premiu al Australiei unde pneurile noastre vor functiona in conditii normale si sper ca vom avea parte de o cursa extrem de disputata cu doua sau chiar trei opriri la boxe pentru fiecare masina”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

 

INFORMATII SUPLIMENTARE:

 

• Fiecare echipa are alocate 100 de seturi de pneuri pentru fiecare masina pe an pentru sesiunile de teste, la Barcelona fiind disponibile 35 dintre ele. Pneurile de compozitie supersoft si cele de compozitie medium au fost nominalizate pentru cursa din Australia, deci majoritatea echipelor s-au concentrat pe cele doua ca parte a pregatirilor pentru etapa de deschidere a sezonului 2013. Cele mai importante informatii au fost adunate in urma testelor cu compozitia medium, cea supersoft nefiind o optiune buna pentru caracteristicile circuitului de la Barcelona.

.

• Temperaturile au fost si de data aceasta scazute, maxima fiind de 18 grade Celsius, in ultimele doua zile. In timpul primelor doua zile, cand a si plouat, temperaturile nu au depasit 10 grade Celsius.

 

• Cel mai bun timp, stabilit de Nico Rosberg (Mercedes) in ziua a patra (1’20’’130), cu un set de pneuri de compozitie soft a fost semnificativ mai bun decat cel mai bun timp stabilit acum o saptamana tot la Barcelona si cu aproximativ 1,5 secunde mai bun decat cel din testele de la Barcelona de anul trecut.

 

• Multe dintre echipe s-au concentrat pe testele componentelor aerodinamice, dar unele au facut si simulari de cursa – in special cele care au sub contract piloti noi – precum si simulari pentru calificari cu pneurile de compozitie supersoft.

 

 

ALTE INFORMATII DE LA TESTE:

 

• Si de data aceasta diferenta dintre compoziiile slick a fost de aproximativ o jumatate de secunda pe tur, confirmand rezultatele testelor anterioare de la Barcelona. Cu siguranta, in Australia diferentele de performanta vor fi mai mari. Echipele au testat pneurile de ploaie si intermediare si au exersat opririle la boxe.

 

• Tinand cont ca vremea nu a fost cea mai favorabila, pachetul monopost – pneuri a fost solicitat la maximum atat din cauza conditiilor meteorologice, cat si a caracteristicilor circuitului. Pneurile stanga au fost cele mai solicitate.

 

• Numarul total de kilometri parcursi in testele din pre-sezon: 36.970 km.

 

• Cele mai multe tururi parcurse la Barcelona: Rosberg (Mercedes): 251 tururi; Alonso (Ferrari): 222 tururi; Hamilton (Mercedes): 230 tururi.

 

CIFRE:

 

• Numarul total de seturi de pneuri adus la Barcelona: 451 (1804 de anvelope)

– supersoft: 35 seturi

– soft: 119 seturi

– medium: 123 seturi

– hard: 112 seturi

– intermediare: 38 seturi

– de ploaie: 24 seturi

 

• Numarul total de seturi folosite: 333

– supersoft: 22 seturi

– soft: 104 seturi

– medium: 119 seturi

– hard: 63 seturi

– intermediare: 34 seturi

– de ploaie: 21 set

 

• Cele mai multe tururi parcurse:

– 19 tururi cu compozitia hard

– 30 tururi cu compozitia medium

– 19 tururi cu compozitia soft

– 14 tururi cu compozitia supersoft

– 47 tururi cu pneurile intermediare

– 48 tur cu pneurile de ploaie

 

• Cea mai mare/scazuta temperatura ambientala: 18 °C (ziua 3 si 4) / 6 °C (ziua 4)

• Cea mai mare/scazuta temperatura a asfaltului: 26 °C (ziua a 4-a) / 8 °C (ziua 1+2+3)

 

 

 

 

 

REZULTATE:

 

Ziua 1

1.         Webber           1’22’’693          Soft (noi)

2.         Hamilton          1’24’’348          Medium (noi)

3.         Vergne                        1’25’’017          Medium (noi)

 

Ziua 2

1.         Grosjean         1’22’’716          Soft (noi)

2.         Button              1’23’’181          Medium (noi)

3.         Maldonado      1’23’’628          Soft (noi)

 

Ziua 3                                                                 

1.         Hamilton          1’20’’558          Soft (noi)

2.         Massa             1’21’’266          Supersoft (noi)

3.         Sutil                 1’21’’627          Soft (noi)

 

Ziua 4

1.         Rosberg          1’20”130          Soft (noi)

2.         Alonso             1’20”494          Soft (noi)

3.         Button              1’21”444          Soft (noi)

Un comentariu

  1. Post By daniel

    Foarte bun articolul, multumesc.
    O mica corectie: cel mai bun timp al lui Rosberg in calificarile de anul trecut de la Barcelona a fost 1:22.882 in Q2 (cel mai bun timp al celuilalt pilot Mercedes a fost ot in Q2 1:22.904 – Schumi). Raportat la acest timp acel 1’20”130 este fantastic (mai bun cu aproape 3 secunde!). Asemanator sta fi Ferrari cu Alonso 1:22.302 in Q3 2012 iar acum 1’20”494 e cu aproape 2 secunde mai bun. Mercedes si Ferrari par de pe alta planeta fata de ceilalti.

Comments are closed.