Pneurile pe circuitul austriac

Pe Red Bull Ring pneurile nu se odihnesc. Mașinile parcurg turul de circuit cu 10 viraje în puțin peste un minut, iar liniile drepte scurte nu ajută nici ele prea mult pneurile. Asfaltul are o abrazivitate micro și macro ridicată, datorită suprafeței îmbătrânite, în timp ce aderența este ridicată la începutul turului. Tracțiunea și frânarea sunt elementele cheie, în timp ce o atenție particulară va trebui acordată supraîncălzirii. Piloții care nu vor reuși să-și răcească eficient pneurile s-ar putea apăra cu dificultate de atacurile rivalilor, în special pe primul și ultimul sector. Un factor important va fi și temperatura ambientală, condițiile meteo fiind în mod tradițional variabile. Cursa de anul trecut a fost în mare parte cu două opriri, utilizându-se compozițiile hard și medium, dar și o singură oprire ar putea fi o opțiune anul acesta dacă degradarea nu e prea ridicată.”

CARACTERISTICILE PISTEI

 

PNEURILE ȘI PISTA

  • Echipele vor avea compoziția C3 ca și pneu hard, P Zero alb, C4 ca și pneu medium, P Zero Galben și C5 ca și pneu soft P Zero roșu pentru acest grand prix. La fel cum s-a întâmplat și la Montreal, cele trei compoziții soft din gama Pirelli F1 fiind nominalizate și acum.
  • Weekendul de la Spielberg va fi al doilea grand prix din calendar din noul format F1 Sprint. Calificările care decid grila de start pentru Grand Prix sunt programate pentru vineri după amiază, după ce se va derula o singură sesiune de antrenamente vineri dimineață. Ziua de sâmbătă va fi însă dedicată calificărilor Sprint Shootout și Cursei Sprint. De-a lungul celor trei sesiuni scurte ale Sprint Shootout (ce durează 12, 10 și 8 minute) echipele vor folosi pneuri noi și vor utiliza copoziția medium pentru Q1 și Q2. În Q3 doar compoziția soft va putea fi utilizată.
  • Red Bull Ring are doar 10 viraje, având cel mai scurt tur de pistă dintre toate cursele din calendar. Recordul pe tur este deținut de pilotul Ferrari, Carlos Sainz, care a acoperit turul 68 din Marele Premiu al Styriei din 2020 cu timpul de 1m05.619s, pilotând un monopost McLaren cu motor Renault echipat cu pneuri soft (C4).
  • Pilotul cu cele mai multe victorii pe versiunea actuală a pistei din Austria este Max Verstappen de la Red Bull, cu patru victorii din 18 curse disputate din 1997. Cel mai de succes constructor este Mercedes cu șase victorii, grație lui Nico Rosberg, Lewis Hamilton și Valtteri Bottas – toți având câte două victorii fiecare.
  • Cei mai mulți piloți au efectuat două opriri anul trecut, pornind pe medium înainte de două stinturi pe hard. Au fost numeroase depășiri, în special în pluton, cinci mașini disputându-și pozițiile în urma podiumului.
  • Schimbările de nivel de pe Red Bull Ring îl pun pe locul doi după Spa în privința variațiilor. Există o diferență de nivel de peste 60m între cel mai jos punct al pistei – înainte de Virajul 1 – și cel mai înalt punct, după Virajul 2.